۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۵۹۳۳۸۹
مدیر مدرسه علمیه امام حسین:

حضرت زینب سفیر و سخنگوی نهضت عاشورا بودند

حضرت زینب سفیر و سخنگوی نهضت عاشورا بودند
فلاح با بیان اینکه حضرت زینب(س) ولی‌ ولایتمداری بود، گفت: حضرت زینب(س) سفیر و سخنگوی نهضت عاشورا بودند.

فاطمه سادات فلاح مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ولایتمداری سفیر کربلا حضرت زینب(س) را دارای پیشینه کامل تاریخی دانست و گفت: درواقع ولایتمداری حضرت، الگوبرداری از ولایتمداری حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی افزود: به‌گونه‌ای که آن حقیقت در مقاطع مختلف زندگانی امیرمومنان علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در وجود دختر بزرگوار آن حضرات شکل گرفت و در کربلا به‌عنوان سخت‌ترین و دردناک‌ترین حادثه وارده بر خاندان امامت و نبوت ظهور و بروز پیدا کرد.

فلاح بابیان اینکه واقعه عاشورا هرگز با هیچ بحرانی قابل قیاس نیست، ابراز کرد: حضرت زینب(س) این فاجعه عظیم را با مدیریتی صحیح به فرصتی بزرگ برای هدایت امت اسلامی و نجات اسلام از انحرافات تبدیل کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) نقش هدایتگرانه سفیر کربلا با توجه به مصائب و شرایط طاقت‌فرسای بعد از واقعه عاشورا را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: اگر ولایت مداری بانوی شهیده ولایت حضرت زهرا(س) نبود هرگز ولایت مداری بانوی کربلا محقق نمی‌شد، این حقیقتی است غیرقابل‌انکار و این ولایت مداری در مقاطع مختلف سیره ایشان مشهود است.

وی همراهی حضرت امام حسین(ع) در واقعه عاشورا را اوج ولایتمداری حضرت زینب(س) دانست و اظهار داشت: همراه بودن در تمام وقایع روز عاشورا به گونه ای که گویا نقطه اتکاء عاطفی رهبریت عاشورا بانوی بزرگواری به نام زینب کبری(س) است و این حقیقت در لحظه‌به‌لحظه روز عاشورا محسوس، ملموس و مکتوب در تاریخ قید شده است.

فلاح ادامه داد: درنهایت این همراهی در یک حرکت تکاملی در قاب سفید و هادی نهضت کربلا در شخصیت این بانوی عظیم شان متجلی می‌شود؛ بنا بر مستندات و اظهارات بعضی علما، گرچه امام و هادی زمان حضرت سجاد(ع) بودند ولی به مصلحت الهی مسؤولیت امامت و هدایت امت بر عهده بانوی کربلا قرار گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: گویا بعد از امام حسین(ع) امام و هادی ظاهر ایشان بودند گرچه در باطن امام حاضر زین‌العابدین(ع) هستند اما در یک کلمه زینب کبری(س) ولی‌ای بود ولایتمدار./813/ت302/ب1

ارسال نظرات