۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۹۳۳۹۲
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین:

طلاب خواهر از مکتب حضرت زینب درس بصیرت و ولایتمداری بیاموزند

طلاب خواهر از مکتب حضرت زینب درس بصیرت و ولایتمداری بیاموزند
جذبی ولایتمداری را شاخصه مهم حضرت زینب(س) دانست و گفت: طلاب خواهر باید از مکتب حضرت زینب(س) درس ولایتمداری، حفظ حجاب و بصیرت بیاموزند.

ربابه سادات جذبی مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت زینب (س) را الگوی کامل ولادت مداری دانست و گفت: حضرت زینب (س) ولایت مداری را از مادر بزرگوارشان حضرت زهرا (س) به ارث برده بودند.

وی افزود: همان‌گونه که حضرت زهرا(س) مطیع امام زمان خود امیرمومنان علی (ع) بودند حضرت زینب(س) نیز چه در زمان امامت امام حسن (ع) و بعد از ایشان در زمان امامت امام حسین (ع) مطیع امر امام زمان خود بودند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه‌ ام المومنین(س) درباره ولایتمداری حضرت زینب(س)، ابراز کرد: مراد از ولایتمداری آن است که حضرت زمانی که احساس می‌کردند باید سکوت کنند این مهم را انجام می‌دادند و زمانی که نیاز به سخن گفتن بود باصلابت از مقام و جایگاه ولایت دفاع می‌کردند.

جذبی شناخت شخصیتی حضرت زینب(س) را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: نباید فقط از ولایت مداری حضرت زینب(س) یاد شود و برگزاری جشن میلاد را کافی دانست بلکه لازم است ابعاد شخصیتی ایشان به‌درستی معرفی و شناخته شود.

وی با تأکید بر اینکه طلاب ولایتمدار باید در تحقق مطالبات رهبری کوشا باشند، عنوان کرد: نخستین مرحله در نمایش ولایت مداری طلاب خواهر حفظ حجاب است، طلاب با پوشش صحیح اسلامی می‌توانند سمبل و الگویی برای بانوان جامعه باشند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س) بصیرت داشتن را دومین مرحله ولایت مداری دانست و گفت: طلاب باید روز به روز بصیرت خود را در عرصه‌های مختلف افزایش دهند تا بدانند دشمن چه اهداف و توطئه‌های را دنبال و طراحی می‌کند و از چه راه‌هایی می‌خواهد به اهداف خود برسد.

جذبی دوری از رفاه‌زدگی و تجمل‌گرایی را سومین مرحله ولایت مداری بیان کرد و اظهار داشت: وقتی تاریخ را موردمطالعه قرار می‌دهیم، می‌بینیم که تمام قدرت‌ها و ملت‌ها ازجمله دولت عثمانی که از بین رفت همگی به دلیل رفاه‌زدگی و تجمل‌گرایی بوده است ازاین‌رو مقابله با تجمل‌گرایی باهدف صیانت از جامعه امری لازم و ضروری است./813/ت302/ب1

ارسال نظرات