۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۹۳۴۱۷
تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن:

طلاب در فضای مجازی مبلغ ارزش های اسلامی باشند

طلاب در فضای مجازی مبلغ ارزش های اسلامی باشند
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با بیان این که طلاب در فضای مجازی مبلغ ارزش های اسلامی باشند، گفت: فضای مجازی قبل از اینکه تهدید باشد یک فرصت است.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم که به مناسبت قیام 19 دی برگزاز شد با اشاره به اهمیت حضور فعال طلاب در فضای مجازی و بهره جستن از این ابزار در خنثی کردن توطئه دشمنان، گفت: امروز فضای مجازی قبل از اینکه تهدید باشد یک فرصت است.

وی افزود: دشمن از ابزارهای مختلفی برای نفوذ استفاده می‌کند یکی از مهم‌ترین راهکارهای برخورد با دشمن این است که ما از ابزار دشمن علیه خودش استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه سنگربانان ارزش‌ها و فضیلت‌ها هستند، تاکید کرد: اینکه حضرت آقا بر استفاده از فضای مجازی تاکید دارند از این جهت است که حوزه‌های علمیه می‌توانند با بیان قوی و مستدل پاسخگوی شبهاتی باشند که دشمنان مانند یک ویروس در فضای مجازی پخش می‌کنند.

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) ادامه داد: از طرف دیگر حوزه‌های علمیه می‌توانند با برنامه‌ریزی و تولید محتوای مناسب به دشمن حمله کنند. حوزه‌های علمیه می‌توانند نقش مهمی در حراست از ارزش های دینی داشته باشند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر من مسؤولیت فعلی را نداشتم قطعا در فضای مجازی مشغول به فعالیت می‌شدم، اظهار داشت: کلام رهبر معظم انقلاب بیانگر نقش مهم و عمیق فضای مجازی در نسل جوان کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی بیان داشت: امروز که فضای مجازی بمانند بلندگوی رسایی در خانه دل جوانان رسوخ می‌کند قطعا مسؤولیت حوزه‌های علمیه بسیار سنگین و حساس خواهد بود می طلبد روحانیان و طلاب با برنامه‌ریزی صحیح و پاسخگویی منطقی و مستدل و با بهره‌گیری از قرآن کریم و سیره اهل‌بیت(ع) ذهن و قلب جوانان را به سوی حق هدایت کرده و فرهنگ اصیل دینی را برای مخاطبان و تشنگان حقیقت تبیین کنند./813/ت302/ب1

ارسال نظرات