۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۵۹۳۴۲۲
آیت الله میلانی:

مدعیان روشنفکری حرف های انحرافی می زنند

مدعیان روشنفکری حرف های انحرافی می زنند
استاد درس خارج حوزه تاکید کرد که طلاب باید در نقد وهابیت و مدعیان روشنفکری که حرف های انحرافی می زنند، علم خود را تعمیق بخشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست سالانه امامت پژوهان مرکز تخصصی امامت اهل بیت(ع) شامگاه شنبه با حضور آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه و آیت الله میلانی مدیریت عالی بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد.

آیت الله میلانی در این مراسم با بیان این که فارغ التحصیل شدن در باب امامت تعبیر درستی نیست، ابراز داشت: در این زمینه کار بسیار است، همچنان که علامه میرحامد حسین شدن، سید شرف الدین و علامه امینی(ره) ها با تلاش و مجاهدت شبانه روزی به این مرتبه رسیدند که همچنان اسمشان باقی است.

وی با بیان این که این علمای بزرگ مذهب و مکتب را نگه داری کرده اند، گفت: امامت در همه معارف دینی نقش پررنگی دارد و  محور همه معارف دینی از توحید تا نبوت و معاد و قرآن و حتی آداب و سنن است و به همین جهت اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

آیت الله میلانی تأکید کرد: این مسأله یک واقعیت است که اگر امامت نبود خداشناسی نبود از این رو به شما نیز توصیه می‌ کنم تا غیرت مذهبی بزرگان را نداشته باشید به آن حد نمی رسید؛ مرحوم میرحامد حسین را وقتی روی سنگ غسال خانه گذاشتند دیدند حفره ای روی سینه ایشان است که پس از بررسی معلوم شد اثر کتاب هایی است که ایشان در اواخر عمر برای مطالعه در بستر روی سینه خود می گذاشتند.

وی ابراز داشت: این که رساله علمی نوشتیم تازه ابتدای کار است، بله پژوهش و نوشتن پایان نامه کاری لازم و بسیار مهم است و بنده خودم هم تا جایی که بتوانم در جلسات دفاعیه حضور پیدا می‌ کنم ولی نباید فکر کنیم مثل دیگر مراکز، تحصیل تمام می‌ شود بلکه باید به جایی برسید که مدافع مکتب اسلام و تشیع باشید.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دفاع از مکتب اهل بیت(ع) نیازمند اهتمام جدی است، گفت: اعتقاد در مسأله امامت ضروری است و ما وقتی مظلومیت و تضییع حق اهل بیت(ع) را درک کنیم آرام نمی گیریم و تلاش می‌ کنیم که از این مظلومیت کم کنیم، از این رو باید طلاب این مرکز بیشتر از گذشته کار کنند و بعد از این که صاحب قلم شده اند نسبت به گذشته فعال تر شوند.

وی اضافه کرد: برخی از پایان نامه های اولویت دار باید به زبان عربی ترجمه شود تا در کشورهای دیگر نیز در ارتباط با امامت کارهای جدی تر صورت بگیرد، مجله عربی نیز جزو برنامه ما است که انشاءالله سال آینده منتشر می شود.

آیت الله میلانی تصریح کرد: فضلای این مرکز باید انگیزه خود را تقویت کنند تا کارها عمیق تر و دقیق تر، وسیع تر پیش برود، از این رو باید افرادی داشته باشیم که نسبت به این مذهب و مکتب در همه ابعاد مدافع باشند و در نقد وهابیت و بهائیت و مذاهب التقاطی جدید پیدا شده و کسانی که ادعای روشنفکری دارند و حرف های انحرافی می‌ زنند، سخن دقیق برای گفتن داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده از شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه کمال تشکر را دارم که همکاری های لازم را با این مؤسسه داشته اند و از مدیران شعب نیز کمال قدردانی را داریم و امیدواریم خداوند متعال کمک کند که همه ما به احسن وجه به وظایف خود عمل کنیم./1330/پ202/ج

ارسال نظرات