۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۹۳۴۶۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مبلغان دین را با زبان روز به مردم ابلاغ کنند

مبلغان دین را با زبان روز به مردم ابلاغ کنند
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مبلغان باید دین را با زبان نرم به مردم ابلاغ کنند، گفت: در تبلیغ دین باید از مردم کمک گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در مسجد نبی اکرم(ص) گفت: طبق فرمایش پیامبر عظیم الشان اسلام همه حقایق قرآن کریم بر قلب مبارک ایشان نازل شد و قلب حضرت افق طلوع همه اسرار این کتاب آسمانی بود.

وی با بیان اینکه قرآن کریم سفره‌ای الهی است، ادامه داد: خداوند این سفره را برای همه انسان‌ها گستراند تا در همه زمان‌ها از نعمات آن بهره ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان تأکید بر اینکه مهربانی و محبت خداوند همه اشیاء را فراگرفته است، ابراز کرد: بسیار خطرناک است که انسان از یاد خداوند غفلت کند و نداند خودش کیست، از کجا آمده و به کجا می‌رود و از رابطه خود با عالم چیزی نداند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند نعمات بسیاری بر سر این سفره برای انسان‌ها در نظر گرفته است، اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرمایند: بدبخت کسی است که سال‌ها زندگی کند و خداوند را نشناسد و در اوج نادانی و غفلت بمیرد چنین کسی با ورود به عالم قیامت در اوج تاریکی و ظلمت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام مبنی بر اینکه انسان باید از ظلم به دیگران اجتناب کند چراکه آن ظلم در قیامت به‌صورت تمام تاریکی‌ها برای انسان جلوه‌نمایی می‌کند، گفت: در عظمت و بزرگی پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) همین بس که یک دنیا معرفت را می‌توانند در یک جمله بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تأکید بر اینکه انسان حتی نباید نسبت به خودش ظالم باشد، ابراز کرد: شأن و خلقت انسان بر این بوده که عادل و باانصاف باشد و از تبعیت هوای نفس اجتناب کند اما متأسفانه برخی به دلایل تبعیت از خواسته‌های نفسانی در زمره ستمکاران قرار گرفتند.

استاد حوزه علمیه بدترین ظلم را نادانی انسان نسبت به شناخت خداوند دانست و گفت: کسانی که به دنبال خداشناسی نمی‌روند بدترین ظلم را در حق خود انجام می‌دهند چنین افرادی در قیامت در میان انواع تاریکی‌ها قرار می‌گیرند.

وی با بیان روایتی از امیرمومنان علی(ع) مبنی بر اینکه 99 درصد مردم خواب هستند و تا لحظه مرگ بنای بیداری ندارند، عنوان کرد: انبیا و اولیای الهی بسیار تلاش کردند که اینان بیدار شوند اما آنان هرگز بیدار نمی‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه مبلغان باید دین را آرام و نرم به مردم ابلاغ کنند، خاطرنشان کرد: در تبلیغ دین باید از مردم کمک گرفت تا همه بتوانند از این سفره پرنعمت دین بهره ببرند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات