۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۹۳۵۲۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

شکیبایی در فقر فضیلت است

شکیبایی در فقر فضیلت است
آیت‌الله ری‌شهری با بیان اینکه انسان اگر در فقر صابر نباشد مذموم است، گفت: مومن فقیر نیازمند دیگران است اما هرگز نزد خداوند خوار نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به زیان‌ها و مواهب فقر گفت: برخی روایات به مدح و ستایش فقر پرداخته‌اند و بعضی دیگر آن را مذموم بیان می‌کنند.

وی افزود: روایت جالبی وجود دارد که مرحوم کلینی از امام صادق(ع) نقل می‌کند که حضرت می‌فرمایند: خداوند متعال روز قیامت از بنده مؤمن فقیر خود پوزش طلبیده و عذرخواهی می‌کند.

آیت‌الله ری‌شهری در ادامه بیان داشت: مراد از لفظ معذرت آن است که خداوند انسان فقیر را در دنیا محتاج دیگران قرار داده اما هرگز او را نزد خود خوار نمی‌داند و در قیامت زمانی که پرده‌ها کنار می‌روند انسان مؤمن فقیر جایگاه خود را می‌بیند و به زبان آمده و می‌گوید من هیچ زیانی از آن فقر ندیدم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه یک دسته از روایات فقر را نکوهش، دسته‌ای دیگر فقر را ستایش و دسته بعدی تحقیقاً بین این دودسته روایات را جمع می‌بندد، گفت: دسته سوم اشاره به خوب و یا بد بودن فقر دارد.

وی افزود: روایت است که مستمندان خوش‌دل باشند به بذل و بخشش روی بیاورند و به فقر خود راضی باشند؛ انسان اگر در فقر صابر نباشد مذموم است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات