۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۹۳۵۳۷
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

واسطه بودن، عین وحی و متن قرآن است

واسطه بودن، عین وحی و متن قرآن است
رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: واسطه بودن عین وحی و متن قرآن است اما وهابی‌ها آن را درک نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور در جلسه درس اخلاق که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: وهابی‌ها معتقدند اولیای خداوند هیچ نقشی در دین و دیانت انسان ندارند.

وی افزود: تدبیر و تقسیم امور در ید قدرت نامتناهی خداوند متعال است اما خداوند در قرآن نیز در آیه "فَالمُقَسِماتِ اَمرا" می‌فرماید که برای انجام کارها واسطه تعیین می‌کند به طور مثال دسته‌ای از امورات را به ملائکه سپرده است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: در قرآن کریم سه آیه وجود دارد که در آن "یحیی الارض" آمده یعنی خداوند زمین مرده را به واسطه باران زنده می‌کند؛ در کنار آیه "یحیی الارض" سه آیه دیگر وجود دارد که در آن " یحیی به الارض" آمده است یعنی کار احیا و زنده کردن زمین با واسطه انجام می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: واسطه در کار خدا زیاد است؛ در آیه "نفخت من روحی" و "نفخ فی الصور" یعنی به واسطه نفخ، روح دمیده می‌شود یا در صور دمیده می‌شود، همچنین در آیه "اضرب بعصاک البحر" و "اضرب بعصاک الحجر" خداوند عصا را واسطه معجزه حضرت موسی(ع) قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز داشت: وقتی ما به اهل بیت(ع) متوسل می‌شویم در واقع خداوند در قرآن از ما خواسته که کارها را از این طریق انجام دهد.

وی در ادامه افزود: خداوند برای بخشیدن گناهان بندگان به پیامبر(ص) می‌فرماید "استغفر لهم" در حالی که خدا می‌تواند بدون واسطه ببخشد اما از پیامبر(ص) می‌خواهد برای بخشیده شدن خلق برای آنها دعا کند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: واسطه بودن عین وحی و قرآن است اما وهابی‌ها آن را درک نمی‌کنند؛ قدرت ائمه به معنای این نیست که نعوذبالله این بزرگواران الهی، نوکر ما هستند.

وی افزود: اگر امام قدرت دارد دلیل نمی‌شود در ازای متوسل شدن به ایشان، انتظار صددرصد برآورده شدن حاجت‌مان را از امام داشته باشیم؛ امام واسطه خیر است و اگر امری را به صلاح ما بداند به امر و اذن خدا آن را انجام می‌دهد و همواره برای ما از خدا طلب خیر می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار داشت: حضرت زکریا(ع) یک عمر از خدا فرزند می‌خواست اما خداوند فرزند را در اواخر عمر به او عطا کرد؛ واسطه گری عین قرآن و متن قرآن است و تنها یک بار یا دوبار در قرآن نیامده و بارها به مصادیق آن اشاره است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حتی در قرآن گناهانی که ما مرتکب می‌شویم را با واسطه مطرح کرده است بنابراین اعمال ما می‌تواند واسطه شر یا خیر شود و توسل شرک نیست اما وهابی‌ها آن را نمی‌فهمند./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات