۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۹۳۶۱۷
آیت‌الله ری‌شهری:

گسترش و نشر فرهنگ قرآنی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است + فیلم

گسترش و نشر فرهنگ قرآنی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است + فیلم
آیت‌الله ری‌شهری از دستاوردهای مهم انقلاب را گسترش و نشر فرهنگ قرآنی دانست و گفت: قرآن را باید برای رضای خدا آموخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم دارالقرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در تالار شیخ صدوق(ره) این آستان برگزار شد، گفت: مهم‌ترین مسأله در حفظ و قرائت قرآن کریم هدف و انگیزه است.

وی افزود: از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی گسترش و نشر فرهنگ حفظ و قرائت قرآن کریم بوده است که با توجه به چهل‌سالگی انقلاب می‌طلبد این امر بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله ری‌شهری با اشاره به اینکه هدف دنیوی و اخروی انسان در حفظ و قرائت قرآن کریم متفاوت است، ابراز کرد: گاهی برخی افراد قرآن را یاد می‌گیرند تا از آن ارتزاق کنند و تنها هدفشان اداره زندگی خودشان است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بعضی دیگر نیز با قرآن ارتباط برقرار می‌کنند تا بتوانند از این طریق کاسبی و تجارت دنیوی داشته باشند و با استفاده از آن به سیاستمداران و زورمندان نزدیک شوند و به نوایی برسند. همچنین دسته‌ای نیز برای پول از قرآن بهره نمی‌برند بلکه برای آنکه بتوانند به شهرت برسند و فخر بفروشند به حفظ قرآن و یا یادگیری قرائت آن روی می‌آورند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اضافه کرد: مسؤولان باید توجه داشته باشند از قاریان و حافظان تقدیر شایسته داشته باشند وقاریان و حافظان نیز تنها برای رضای خدا به کسب علوم قرآنی اقدام کنند. کسانی که قرآن را برای فخرفروشی، لذت بردن از تأیید دیگران، رسیدن به ثروت و تجلیل شدن فرامی‌گیرند بر اساس روایات قرآن در قلب آنان رسوخ نمی‌کند.

وی افزود: بدتر از همه این‌ها آن‌کسانی هستند که آیات قرآن را حفظ می‌کنند ولی حدود آن را ضایع کرده و به آن عمل نمی‌کنند بنابراین آیات قرآن باید در زندگی انسان پیاده شود و سبک زندگی بشر باید بر اساس آیات قرآن باشد.

آیت‌الله ری‌شهری با تأکید بر اینکه حافظان باید از همان ابتدا توجهشان به خدا باشد، گفت: انسان باید برای خداوند قرآن را حفظ کند، انسان اگر چنین باشد از کسی باکی ندارد که بدانند او حافظ است یا نه. انسانی که برای رضای خدا قرآن حفظ می‌کند زندگی‌اش هم قرآنی می‌شود و بر اساس آیات عمل می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری قرآن را رحمت الهی دانست و اظهار داشت: قاری قرآن نمی‌تواند بداخلاق و بدرفتار باشد ازاین‌رو دارای قلب سلیم می‌شود. خداوند بر چنین انسانی الهام می‌کند و قرآن را به قلب مبارک او می‌رساند و قلبش محراب قرآن می‌شود.

وی ادامه داد: خداوند به برکت همین قاریان و حافظان باران را بر انسان‌ها نازل می کند فتنه را خنثی و پیروزی بر دشمنان را برای مسلمانان رقم می‌زند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 14
ارسال نظرات