۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۹۳۶۹۴
استاد حوزه علمیه:

حضرت فاطمه نخستین شهیده مدافع حریم ولایت هستند

حضرت فاطمه نخستین شهیده مدافع حریم ولایت هستند
حجت الاسلام ثمری با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) نخستین شهیده مدافع حریم ولایت هستند، گفت: حفظ ارزش‌های دینی لازمه ولایتمداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی ثمری استاد حوزه علمیه، امروز در صنف لباس فروشان، گفت: فاطمیه یک دوره کامل سیر سلوکی است.

وی افزود: براساس فرمایش پیامبراکرم(ص) اگر کسی فاطمه را بشناسد به حقیقت شب قدر پی برده است؛ همچنین در روایات دیگر آمده خداوند به همه مخلوقات فرمان به تبعیت از حضرت زهرا(س) را داده است.

حجت الاسلام ثمری با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) نخستین شهیده مدافع حریم ولایت هستند، ابراز کرد: خشم و ناراحتی حضرت زهرا(س) نسبت به امتی که از فرمان الهی سرباز زدند و امام علی(ع) را کنار گذاشتند با ناراحتی و خشم معمولی بسیار فرق دارد، ایشان با معرفتی که نسبت به ولایت داشتند نسبت به کسانی که در حق اسلام جفا کردند خشمگین شدند.

استاد حوزه علمیه درباره صبر امام علی(ع) بعد از جریان سقیفه، اظهار داشت: امام علی(ع) در برابر غصب خلافت و ظلمی که مردم در حق ایشان روا داشتند صبر و شکیبایی کردند تا دین باقی بماند.

وی با بیان اینکه انسان در زندگی باید بر مدار ولایت و با عیار بندگی خداوند برای رضای حق صبر پیشه کند، عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) خط قرمز حضرت علی(ع) بود اما ایشان برای رضای خداوند و بقای دین و حفظ ارزش های الهی از این خط قرمز نیز عبور کردند تا بقای دین تضمین شود.

حجت الاسلام ثمری با بیان اینکه برای حفظ دین و ارزش های الهی شکیبایی لازم است، اظهار داشت: بعد از رحلت رسول خدا در فضایی که دشمن و جریان نفاق توانسته بود چهره حضرت علی(ع) را مخدوش کند حضرت زهرا(س) وارد میدان شدند و با همه وجود از ولایت دفاع کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت زهرا(س) از کسی حقد و کینه به دل نداشتند ایشان حنانه و در اوج مهربانی بودند اما به قدری امت بعد از پیامبر در حق حضرت ظلم کردند که در آخرین روزهای عمر مبارکشان حضرت روی خودشان را از آنان بر می گرداند؛ بنابراین ظلم در حق ولایت غضب حضرت فاظمه(س) را در پی دارد و اگر حضرت از کسی غضبناک شود به طور یقین آن فرد مغضوب خداوند قرار خواهد گرفت./813/پ202/ب1

ارسال نظرات