۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۹۳۷۷۴
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

عده ای به نام عرفان درصدد انحراف جامعه هستند

عده ای به نام عرفان درصدد انحراف جامعه هستند
استاد حوزه علمیه قم گفت: متوسل شدن به غیر اهل‌بیت(ع) برای درک عرفان حقیقی، انسان را در مسیر انحراف و گمراهی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم، امروز در حرم حضرت معصومه(س) به سخنرانی در رابطه با موضوع «اسباب تقرب به درگاه الهی و کسب معرفی دینی» پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ قمی با بیان این که عده‌ای به دنبال درک مقامات عرفانی و معنوی هستند، اظهار داشت: این گروه به دنبال تقرب به درگاه الهی هستند و تلاش می‌کنند مسیر سیر و سلوک را طی کنند.

وی ابراز داشت: امروزه نیز ظلمات و تاریکی‌ها بسیار است و عده‌ای نیز به اسم عرفان مخاطبین خود را منحرف می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بهترین معلم عرفان و مربی درک مقامات معنوی و تقرب به درگاه الهی و طی مسیر سیر و سلوک، حضرت علی(ع) است.

وی عنوان کرد: متوسل شدن به غیر اهل‌بیت(ع) برای درک عرفان حقیقی، انسان را در مسیر انحراف و گمراهی قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ قمی تأکید کرد: حضرت علی(ع) برای درک مقامات عرفانی و معنوی، سه مسأله را بازگو می‌کند و راه حقیقی را نشان انسان می‌دهد.

وی افزود: داشتن معرفت، خدمت به خلق و عمل به واجبات از جمله ویژگی‌های طالبان حقیقت برای رسیدن به سیر و سلوک حقیقی است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت:‌ بر اساس روایات، انسان‌هایی که به خداوند متعال تقرب پیدا کنند، کسانی هستند که ایمان، معرفت و اخلاص داشتند و خداشناسی، پیامبرشناسی و امام شناسی را در درون خود نهادینه کرده‌اند.

وی با بیان این که عناصر اصلی معرفت بر پایه خداشناسی، پیامبر شناسی و امام شناسی استوار است، ابراز داشت:‌ باید مجالس عزاداری و شادی اهل‌بیت(ع) به‌گونه‌ای باشد که باعث معرفت افزایی نسل جوان و مخاطبین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌ قمی تصریح کرد: بر اساس روایات، پاداش خداوند در روز قیامت بر اساس فهم دینی و معرفت انسان‌ها است و باید حتی عبادت انسان‌ها نیز به همراه معرفت باشد.

وی عنوان کرد: نبی گرامی اسلام(ص) در روایتی می‌فرماید ضرر و زیان انسان نادان و کسی که دین را نفهمیده به‌ مراتب از انسان فاجر بیشتر است؛ بنابراین درجات قیامت نیز به ‌اندازه فهم، عقل و معرفت انسان‌ها خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: شجره خبیث آل سعود، وهابیت تکفیری و داعش، به اسم اسلام، آبروی اسلام، مسلمین و قرآن کریم را در تمام جهان برده‌اند و چهره حقیقی دین اسلام را خدشه‌دار کرده‌اند. همه این اقدامات به خاطر عدم معرفت و فهم درست از‌ اسلام است./878/پ202/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 13
ارسال نظرات