۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۹۳۷۷۷

کتاب «از حوزه تا سنگر» رونمایی شد

کتاب «از حوزه تا سنگر» رونمایی شد
کتاب «از حوزه تا سنگر» شامل مجموعه خاطرات شفاهی شهدای روحانی عملیات کربلای ۵ با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، در مراسم گرامیداشت ۲۶ شهید روحانی کربلای ۵ استان، که در حسینیه ناحیه بسیج ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: سخنان امام علی(ع) راجع به اصحاب خود بسیار جالب و آموزنده است. در برخی جاها از افرادی که حضرت را تنها گذاشته و کمکش نکردند انتقاد می‌کند و در جاهایی از کسانی که جان خود را در راه اسلام و ولایت فدا کردند تمجید می‌کند.

وی ادامه داد: از اصحاب حضرت افرادی سست عنصر و ترسو بودند که باعث مظلومیت امام شدند که حضرت از این افراد در نهج‌البلاغه به شدت شکایت می‌کند و بیان می‌دارد که من در حالی می‌خواهم دردها را با شما درمان کنم که مهم‌ترین درد من شما هستید.

امام جمعه ارومیه افزود: حضرت امیر (ع) خطاب به این چنین افراد بیان می‌کند امید بستن به شما برای حل مشکلات، شبیه خارج کردن خاری از زخم با خار دیگری است که هر لحظه امکان دارد آن خار هم در زخم فرو رود.

وی اضافه کرد: در مقابل چنین افرادی، کسانی بودند که هستی خود را در راه امامت و اسلام فدا کردند و حضرت از آن‌ها در نهج‌البلاغه بدین شکل تعریف می‌کند که آن‌ها قرآن را قرائت کرده و بدان عمل کردند، چنان با شوق به جنگ دشمن می‌رفتند که ناقه‌ای برای شیر دادن بچه خود می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: افرادی که با خدا پیمان بستند و به عهد خود وفادار مانده و در راه خدای متعال جانشان را فدا کردند مورد رحمت خدا قرار گرفتند و البته باب رحمت خدای متعال بسته نیست، ما هم اگر امروز با محبت اهل بیت (ع) در مسیر آن‌ها قدم برداریم، مورد رحمت خدا قرار خواهیم گرفت.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم از کتاب «از حوزه تا سنگر» (مجموعه خاطرات شفاهی شهدای روحانی عملیات کربلای 5) با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی رونمایی شد./935/د103/ب1

ارسال نظرات