۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۵۹۳۸۱۴
فضای مجازی و فرهنگ ایرانیان (12)

سیاستگذاری‌های فضای مجازی در کشور نیازمند تغییر و تحول

سیاستگذاری‌های فضای مجازی در کشور نیازمند تغییر و تحول
صرامی با اشاره به ضرورت تغییر سیاستگذاری فضای مجازی گفت: باید کسانی بیایند که سیاست‌های نو و با تدبیری را دنبال کنند و متضمن منافع و مسائل کشور باشند.

مهندس مهدی صرامی، کارشناس فضای مجازی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به بررسی جایگاه فضای مجازی در کشور پرداخت و گفت: اگر بخواهیم برای فضای مجازی در سطح دنیا نقشه‌ای ترسیم کنیم، باید کشورها را به دو دسته تقسیم کرد؛ کشورهایی که می‌خواهند پیشرو باشند و کشورهای به شرایط وابسته بودن رضایت داده‌اند و نسبت به آن اعتراضی ندارند.

وی با اشاره به وضعیت اینترنت در ایران افزود: اگر اوضاع فضای مجازی ایران را بخواهیم ترسیم کنیم، در یک جمله باید گفت که در وضعیت پیش از انقلاب اسلامی به سر می‌بریم؛ دیگران برای ما تعیین تکلیف می‌کنند و زیرساخت‌ها در دستان خارج از کشور است که عمدتا دشمنان ما این زیرساخت‌ها و نرم‌افزارهای پایه را اداره می‌کنند؛ آنها به طور طبیعی بر اساس منافع خودشان فضای مجازی را مدیریت می‌کنند و حرکت جدی برای رفع مشکلات برداشته نشده است.

کارشناس فضای مجازی با تببین اوضاع فضای مجازی نسبت به آینده انقلاب اسلامی اظهار داشت: مهمترین کار ما در آینده باید تغییر سیاست‌گذاری‌ها باشد. برای اینکه سیاست‌گذاری عوض شود، باید کسانی بیایند که سیاست‌های نو و با تدبیری را دنبال کنند و متضمن منافع و مسائل کشور باشند.

وی در پایان به اهمیت استقلال داخلی و توجه و ظرفیت کشور پرداخت و عنوان کرد: مدیران اجرایی عرصه ارتباطات بایستی به دنبال استقلال کشور و منافع ملی باشند تا اینکه به بازی‌های جناحی بپردازند؛ جدی گرفتن شبکه ملی اطلاعات، ایجاد مزیت برای خدمات دهندگان داخلی، حمایت از جوانان فعال داخل کشور که در لایه‌های زیرساختی، نرم افزار و سخت افزار فعالیت کنند؛ یکی از کارهایی است که در عرصه استقلال فضای مجازی باید مورد توجه واقع شود.

قابل ذکر است که گفت‌وگوی تفصیلی این مصاحبه به زودی منتشر خواهد شد. /882/ت302/س

ارسال نظرات