۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۹۳۸۳۱
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

فرهنگ غربی به دنبال نابودی خانواده است

فرهنگ غربی به دنبال نابودی خانواده است
امام‌جمعه کرج گفت: در دوران پهلوی هویت زن کاملاً از بین رفت و هر زنی که عریان‌تر بود، متمدن‌تر و قابل‌احترام‌تر معرفی می‌شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جمعی از خانواده‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز، نشستی را با موضوع پاسداشت نقش بانوان در پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی، در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار کردند.

در این جلسه آیت‌الله حسینی همدانی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها، خانواده‌های شهدا را بقیه السیف انقلاب خواند و گفت: با توجه به حساسیت نقش بانوان، بررسی شخصیت زن قبل و بعد از اسلام، انقلاب اسلامی در ایران و همچنین در جوامع اسلامی و غیر اسلامی، حائز اهمیت است.

وی نقش زنان در جریان انقلاب اسلامی ایران را متأثر از قیام کربلا دانست و گفت: در واقعه کربلا، بانوانی چون حضرت زینب (س) بودند که در تبیین و تشریح این واقعه نقش مهمی داشتند و بانوان ایران اسلامی نیز در جریان انقلاب به تأسی از این بانوان بزرگ عمل می‌کردند و موازین انقلاب را برای آحاد جامعه شرح می‌دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه نقش بانوان در هر مقطعی باید جداگانه موردبررسی قرار بگیرد، به بیان برخی دیدگاه‌های جوامع غربی نسبت به زن پرداخت و گفت: در مقطعی از زمان امپراتوری روم زن را موجودی بی‌جان می‌دانستند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به اینکه کنفوسیوس به‌عنوان متفکری چینی که برای بعضی از حرف‌های حکیمانه او اهمیت زیادی قائل هستند، عنوان کرد: کنفوسیوس نظرش نسبت به زن این بود که حق امرونهی ندارد.

وی بابیان اینکه در افکار اعراب جاهلی زن به‌عنوان انسانی پست مطرح بود، تأکید کرد: در تفکرات غربی، اسلام را ناجی زنان معرفی کرده و امام خمینی (ره) به‌عنوان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، زنان را مبدأ همه خیرات معرفی می‌کند و سعادت و شقاوت جامعه را در اختیار بانوان می‌داند.

امام‌جمعه کرج به جایگاه زن در زمان پهلوی هم اشاره کرد و گفت: در دوران پهلوی هویت زن کاملاً از بین رفت و هر زنی که عریان‌تر بود، متمدن‌تر و قابل‌احترام‌تر معرفی می‌شد که مقدمه این فرهنگ غربی، کشف حجاب پهلوی پلید بود.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه در چنین شرایطی، نقش تربیتی زن را از او گرفتند و او را وسیله‌ای برای فروش بهتر کالا کردند، خاطرنشان ساخت: نتیجه این فرهنگ غربی رشد مصرف‌گرایی، تجمل‌گرایی و ضربه زدن به اقتصاد و وابسته شدن کشور شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز نقش بانوان در تمامی عرصه‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: در همین دوران که طاغوت تلاش می‌کرد هویت زن را از بین ببرد، بانوان باایمان، مدیریت تشکل‌های اسلامی در انقلاب را به عهده گرفتند و در مسیر تداوم انقلاب در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از پایین‌ترین سطوح جامعه تا سطوح بالایی مثل وزارتخانه‌ها شرکت داشتند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امروز زن انقلابی آبدیده شده است، بیان داشت: بانوان انقلابی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارشان را درست انجام داده و باوجود هجمه سنگینی که برای بانوان طراحی‌شده، هیچ‌کس جز خود بانوان نمی‌توانند قیام به اصلاح داشته باشند.

وی حضور مستمر و با بصیرت را مهم‌ترین راهکار مبارزه با این هجمه فرهنگی دانست و گفت: به‌عنوان مسئول قرارگاه فرهنگی استان بارها از مجموعه‌های مختلف استان خواسته‌ام تا بحث حضور را جدی بگیرند که در این راستا فعالیت مساجد نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه دو تن از بانوان انقلابی، به نیابت از شیر زنان جامعه البرز، به بیان خاطرات خود از پیروزی انقلاب اسلامی پرداختند و در پایان این مراسم نیز از خانواده شهدای حاضر در جلسه تقدیر به عمل آمد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات