۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۹۳۹۴۸
رییس اداره تبلیعات اسلامی کاشان:

دشمن به دنبال سکولار کردن هیئات مذهبی است

دشمن به دنبال سکولار کردن هیئات مذهبی است
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: همه تلاش دشمن برای سکولار کردن هیئات مذهبی و تحقق پروژه جداکردن دین از سیاست است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی چهارشنبه شب در نخستین نشست خبری مسؤولان هیئات مذهبی و اصحاب رسانه با عنوان ویژه برنامه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه در سالن کنفرانس دانشگاه پزشکی کاشان برگزار شد، گفت: هیئات مذهبی بهترین محل برای نشر معارف دین اسلام است.

وی هیئات مذهبی را متولی انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به این هیئات مذهبی نقش موثری در شکل گیری انقلاب اسلامی دارند ابراز کرد: آغاز انقلاب اسلامی از هیئات مذهبی آغاز شد و با الطاف خداوند و اهل بیت (ع) امروز ضامن بقای انقلاب اسلامی بوده و هستند.

حجت الاسلام حسینی همچنین هدف دشمنان اسلام و نظام در فتنه ۸۸ را هیئات مذهبی و پرچم عزاداری امام حسین (ع) و مسجد دانست و افزود: فتنه گران در فتنه ۸۸ به مقدسات اسلام حمله و اهانت کردند، اما با حضور هیئات مذهبی تهران و دیگر شهرستان‌ها در صحنه توطئه‌های آن‌ها نقش برآب شد.

به گفته وی، آموزه‌های اسلام و معارف اهل بیت (ع) که ضامن بقای دین مبین اسلام هستند در هیئات مذهبی نقش اصلی را دارند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان همچنین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران مانند انقلاب‌های مارکسیستی و مانند آن نیست که با کودتا به قدرت برسد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلاب مردمی است که با حمایت‌های مردم و هیئات مذهبی به پیروزی رسید و به همین دلیل آمریکا با وجود امکانات پیشرفته نظامی نمی‌تواند خدشه‌ای بر انقلاب اسلامی ایران وارد کند.

به گفته وی، چون مردم به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران معتقد و وفادار هستند، خداوند نیز حامی انقلاب اسلامی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام حسینی گفت: دشمنان اسلام و در راس آن‌ها آمریکا در موضوع‌های انرژی هسته ای، ساخت موشک و تجهیزات پیشرفته نظامی با ایران مشکلی ندارند بلکه مشکل دشمنان اسلام با ایران به دلیل شیعیه بودن ایران است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان یادآور شد: آمریکا و دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران امروز با تمام توان خود تلاش می‌کنند تا هیئات مذهبی را که عامل اصلی موفقیت انقلاب اسلامی است به سمت و سوی هیات سکولار برده تا بتوانند پروژه دین از سیاست جدا است را اجرایی کنند.

حجت الاسلام حسینی همچنین عملکرد برخی از مسؤولان را منفی خواند و اظهار داشت: فشار‌های اقتصادی که امروز بر مردم وارد می‌شود با هماهنگی برخی عوامل داخلی و خارجی با هدف خسته شدن و نا امید کردن مردم ایران و جدایی مردم از نظام است.

مجتبی رضا زاده رییس شورای هیأت‌های مذهبی کاشان نیز با اشاره همزمانی سالروز ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران با ایام فاطمیه گفت: ۴۰ منبر و ۴۰ مسجد در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی عنوان ویژه برنامه‌هایی است که در این ایام از سوی هیئات مذهبی کاشان اجرا می‌شود.

وی، تبین دستاورد‌های انقلاب اسلامی، بیان خاطرات مسؤولان هیئات مذهبی در دوران انقلاب در محله‌های کاشان و تاثیر هیئات مذهبی در حرکتی که منتج به پیروزی انقلاب اسلامی شد را از جمله اهداف این برنامه‌ها دانست.

رضازاده حضور خبرنگاران در معرفی برنامه‌های هیئات مذهبی را تاثیرگذار دانست و گفت: فعالیت‌های قابل تقدیر مسؤولان هیئات مذهبی در طول سال برای برگزاری سوگواری‌ها به دلیل عدم اطلاع رسانی به ویژه در فضای مجازی نتوانسته خروجی لازم را داشته باشد.

ريیس شورای هیئات مذهبی کاشان از مسؤولان هیئات مذهبی شهرستان کاشان خواست نسبت به انعکاس برنامه‌های خود به رسانه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

علی رسولزاده رییس شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این نشست انقلاب اسلامی ایران را دارای سه رکن اساسی اسلام، رهبری و حضور مردم دانست و اظهار داشت: هیئات مذهبی کاشان باید براساس محور وحدت کلمه عزاداری‌ها را به همان شکل سنتی برگزار کنند.

وی خروجی کار هیئات مذهبی کاشان را متناسب با عملکرد آن‌ها ندانست وبا تأکید بر اینکه سواد رسانه‌ای هیئات مذهبی باید افزایش داشته باشد تا بتوانند از همه ظرفیت رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی بهره برداری کنند، گفت: هیئات مذهبی کاشان در استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی کوتاهی کرده اند.

لازم به ذکر است، در نشست خبری روسای ۴۰ هیات مذهبی کاشان به نمایندگی از بیش از ۷۰۰ هیات مذهبی این شهرستان که به مناسبت چهلیمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه (س) در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد به بیان خاطرات دوران پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه‌های هیئات مذهبی در دهه فجر امسال پرداختند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات