۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۹۳۹۹۰
حجت الاسلام شاملویی:

حوزه علمیه خاستگاه انقلاب است

حوزه علمیه خاستگاه انقلاب است
معاون آموزش حوزه علمیه دورود حوزه را خاستگاه انقلاب عنوان کرد و گفت: حوزه در شکل گیری انقلاب نقش آفرین بود و امروز در تداوم راه انقلاب مؤثر است.

حجت الاسلام احمد شاملویی، معاون آموزش حوزه علمیه آیت الله بروجردی دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به خدمات متقابل حوزه و روحانیت بیان داشت: حوزه علمیه در دوره های مختلف فراز و نشیب های مختلفی داشته است و از سوی حکومت ها با کم لطفی هایی روبرو بوده است.

وی دوران انقلاب را دوران شکوفایی علوم حوزوی عنوان کرد و افزود: با شکوفایی انقلاب علوم فقهی و حوزوی در زمینه های مختلف رشد داشته است.

حجت الاسلام شاملویی خاطرنشان کرد: امروز شاهد رشد کتب حوزوی در تخصص های مختلف، علوم پژوهشی، علوم اسلامی و روانشانسی هستیم که همواره رو به رشد نیز هستند.

وی رشد علوم حوزوی را از خدمات ارزشمندی عنوان کرد که نظام توانسته در حق حوزه انجام دهد و گفت: علوم حوزوی که رو به رشد است در نظام بازخورد خواهند داشت.

معاون آموزش حوزه علمیه آیت الله بروجردی دورود اظهار داشت: حوزه در تربیت کادری انقلابی و متعهد خدمات شایسته ای در حق نظام انجام داده است و امروز شاهد فعالیت مسؤولانی دلسوز و خدوم در عرصه های مختلف نظام هستیم.

وی در ادامه یادآور شد: میانگین شهدای روحانی در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و در دفاع از حرم از میانگین عموم جامعه بیشتر است.

حجت الاسلام شاملویی حوزه را خاستگاه و مادر نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: حوزه علمیه همانگونه که در شکل گیری انقلاب نقش آفرین بود، امروز نیز در تداوم راه انقلاب و صیانت از آرمان های نظام نقش آفرین است./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات