۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۹۴۰۱۱
آیت الله طبرسی:

طلاب در فراگیری و عمل به معارف قرآنی پیشگام باشند

طلاب در فراگیری و عمل به معارف قرآنی پیشگام باشند
آیت الله طبرسی بر ضرورت تقویت برنامه‌های قرآنی در سطح مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: طلاب باید در فراگیری و عمل به معارف قرآنی پیشگام باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که با حضور طلاب و روحانیان در مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری برگزار شد، انقلاب اسلامی را انقلابی بر مبنای کلام قرآنی و معارف اهل بیت (ع) دانست و گفت: این انقلاب با تکیه بر معارف دینی و قرآنی در دنیا پیشرفت کرده است.
 
وی با بیان این که انقلاب اسلامی با تکیه بر ارزش‌های دینی و معارف قرآنی به پیشرفت‌های ارزشمندی در جهان دست پیدا کرده است، افزود: امروز نیز رمز بقا و ماندگاری این نظام، تقویت و گسترش معارف دینی و قرآنی در سطوح مختلف جامعه است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که قرآن راه صحیح زیستن را به بشریت نشان داده است، گفت: باید معارف قرآنی با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در سطوح مختلف جامعه نهادینه شود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی با مشکلات و آسیب‌های بسیاری مواجه است، بیان داشت: بهره گیری از معارف قرآنی راه برون رفت جامعه دینی از هر گونه بحران و مشکلی است.
 
آیت الله طبرسی با بیان این که متأسفانه امروز کلام الهی در جامعه اسلامی مهجور است، خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت به عنوان مروجان دین و ارزش‌های معنوی در جامعه باید در جهت خروج قرآن از مهجوریت تلاش کنند.
 
امام جمعه ساری با تأکید بر ضرورت تقویت و گسترش جلسات تفسیر قرآن کریم در شهر‌ها و روستاها، این امر را در جهت رشد دینی و معنوی جامعه ضروری دانست و تصریح کرد: جامعه با بهره گیری صحیح از معارف الهی به رشد و شکوفایی در عرصه‌های مختلف دست پیدا خواهد کرد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که طلاب و روحانیان باید پیشگام در ترویج و گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه باشند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای از بین بردن دین و انقلاب به کار گرفته اند، ترویج صحیح مفاهیم دینی و قرآنی از سوی حوزویان ضروری است.
 
آیت الله طبرسی همچنین بر ضرورت تقویت برنامه‌های قرآنی در سطح مدارس علمیه نیز تأکید کرد و گفت: طلاب باید در فراگیری و عمل به معارف قرآنی از سایر اقشار جامعه پیشگام باشند.
 
رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آشنایی و مأنوس شدن طلاب و حوزویان با مفاهیم ناب قرآنی راه صحیح زندگی و موفقیت را به آن‌ها نشان خواهد داد، بیان داشت: مدیران و اساتید مدارس علمیه باید برنامه‌ای مدون برای گسترش و تقویت برنامه‌های قرآنی در میان طلاب حوزه را طراحی و اجرا کنند./950/پ210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات