۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۹۴۰۲۴
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

نجات نسل جدید از تباهی دنیای مدرن رسالت روحانیت است

نجات نسل جدید از تباهی دنیای مدرن رسالت روحانیت است
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: علما و روحانیان شیعه و سنی رسالت مشترکی برای نجات نسل جدید از تباهی دنیای مدرن و فضای مجازی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، عصر امروز در نشست با علما و روحانیان اهل سنت خراسان شمالی، به تشریح خطرات و آسیب‌های تهدیدکننده دین در جامعه فعلی پرداخت.

وی با بیان اینکه در روزگاری زندگی می‌کنیم که دین و دین‌داری در معرض آفات مختلف درونی و بیرونی است، افزود: آفات بیرونی دین‌داری بیشتر متأثر از زندگی معاصر و تکنولوژیک و سبک زندگی غربی است؛ به‌گونه‌ای که تکنولوژی‌های ارتباطی جدید به شکل طبیعی و روشنی سبک زندگی اسلامی و دینی را در معرض خطر قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: شاید کسی 20 سال پیش تصور نمی‌کرد که هر کس بتواند با وسیله‌ای مانند موبایل به دنیاهای عجیب و غریب ورود کرده و از شبهات دینی گرفته تا فیلم‌های مختلف و محتواهای باطل را در جیب خود داشته باشد.

وی ادامه داد: فضای مجازی دنیایی است که اگر یک فرد بی سپر و بی‌سلاح در این دنیا رها شود دین و ایمان و انسانیت او از جهات تخریبی مختلف در معرض تهدید و آسیب قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: با این رشد تکنولوژی رسانه‌ای، جوان ما بی سپر و بی‌سلاح در معرض انواع و اقسام امور آسیب‌زننده به دین و معرفت و کمالات روحی و اخلاقی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آسیبی که از ناحیه تکنولوژی‌های جدید به حوزه دین و دین‌داری و اخلاق وارد می‌شود بزرگ‌ترین آفت بیرونی است، افزود: دیو و هیولای فضای مجازی و تخریبی در غرب هم بسیاری از افراد مصلح و دغدغه ­مندان اخلاق را نگران کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی ادامه داد: در غرب هم برای بسیاری از اندیشمندان حفظ مناسبات خانواده و حداقل‌های اخلاق مهم بوده و آن‌ها نگران هستند که از این ناحیه خطرات فراوانی متوجه نظام خانواده و اخلاق می‌شود؛ ازاین‌رو می‌توان گفت نگرانی نسبت به تأثیر مخرب تکنولوژی‌های نوین بر دین و حوزه صلاح و سداد جامعه، جهانی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) قم تصریح کرد: در چنین شرایطی رسالت روحانیت چه روحانیت اهل سنت و چه شیعه و دغدغه داران دین بسیار سنگین است.

وی خطاب به علما و روحانیان اهل سنت گفت: ما درد مشترکی داریم و آن این است که نسل جدید ما در معرض این‌گونه تباهی‌ها قرار گرفته و ما در برابر آن‌ها رسالت داریم که دین را با علم و عمل خود معرفی کرده و زمینه‌های اجرایی شدن آن را فراهم کنیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات