۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۹۴۰۶۸
رحیم پور ازغدی:

نخستین جرقه های انقلابی گری را شهید نواب صفوی ایجاد کرد

نخستین جرقه های انقلابی گری را شهید نواب صفوی ایجاد کرد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شهید نواب پیشگام و پیشتاز در بالابردن پرچم ‌ایران در جهان بود و تأثیرات فراوانی پس از خود برجای گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امشب در مراسم یادبود شهید نواب صفوی، که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با بیان این که شهید نواب صفوی الگو ساز بود، گفت: شهید نواب پیشگام و پیشتاز در بالابردن پرچم ‌ایران در جهان بود و تأثیراتی که پس از خود گذاشت، نشان دهنده این پیشگامی است.

وی با اشاره به سیاست امام رضا(ع) در رویایی با قدرت، ابراز کرد: شهید نواب صفوی با تأسی از امام رضا(ع) در عین این که قدرت را برای قدرت نمی خواست و منزه از دنیا طلبی و قدرت طلبی و ثروت طلبی و ریاست بود اما با قدرت غیر دینی و مستکبر به مقابله برخاست تا قدرت دینی جایگزین آن شود.

رحیم پور ازغدی افزود: شهید نواب صفوی با وجود این که طلبه جوانی بود اما به آگاهی و شئون دینی رسیده و توانست به تنهایی پرچم عدالت اجتماعی را بالا ببرد و با روحیه جهادی و قدرت رهبری که داشت به فعالیت جهادی برخاست و با راه اندازی تشکیلاتی به مقابله با حکومت مستکبر رضا خان پرداخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به ویژگی های شاخص شهید نواب صفوی اشاره و ابراز کرد: اخلاص، ایمان، هوشمندی و شجاعت از شاخصه های وی بود همچنین قدرت روحی و معنوی داشت که وقتی کسی دارای چنین قدرتی باشد، کارهای عظیمی صورت می گیرد.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در تأکید تقویت اسلام و مبارزه با مخالفین در سراسر جهان، گفت: مصداق این صحبت های امام خمینی شهید نواب صفوی است که بعد از مشروطه تشکیلاتی به نام فداییان اسلام را در فضایی که تشکیلات موجود در کشور یا وابسته به خارج و یا وابسته به رژیم پهلوی بود را راه انداری کرد و حزب گسترده مذهبی شکل گرفت.

رحیم پور ازغدی افزود: ما در عرصه حرفه ای رسانه ای و ‌سیاسی تشکیلاتی بعد از مشروطه نداشتیم، شهید نواب صفوی تشکیلاتی را فراهم و گفت: «هدف ما حاکیمت اسلام و قرآن است و شعار ما استقلال آزادی جمهوری اسلامی است.»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مبارزات شهید نواب صفوی علیه حکومت شاهنشاهی، گفت: وی می گفت:«اگر بخواهیم ریشه های مشکلات را حل کنیم، باید حکومت را در دست بگیریم.»

وی با بیان این که خیلی از مؤثران در انقلاب اسلامی ایران از کسانی بودند که تحت تأثیر شهید نواب بودند، اظهار کرد: این فعالیت مبارزاتی موجب ملی شدن صنعت نفت و فرار شاه شد، این حرکت شهید نواب ادامه یافت و نخستین جرقه های انقلابی گری را این شهید بزرگوار ایجاد کرد.

رحیم پور ازغدی افزود: شهید نواب صفوی پیشنهاداتی برای حکومت سازی و  اصلاح حکومت ارائه داد و اصلاحات در حوزه های مختلف از جمله در حوزه علمیه و روحانیت را بیان می کند که اگر چه وی طلبه جوانی بود و تجربه نداشت و برخی از بحث هایی که مطرح می کرد ممکن است ابتدایی باشد اما حرف های اصولی داشت و اصلاحیه هایی که ارائه داده است، بخشی هنوز تازه می باشد و خوب است که مورد توجه قرار گیرد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات