۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۵۹۴۰۷۵
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی مطرح کرد؛

ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان اسلامی درصدد ترویج بی حجابی در جامعه هستند اما تا وقتی امر به معروف و نهی از منکر باشد، به هدف خود نمی رسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در مراسم بزرگداشت نواب صفوی که پنجشنبه شب در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: نواب یک شخصیت استثنایی در زمان خودش بود.

وی با بیان این که دیدگاه و نوشته های شهید نواب صفوی مشابه دیدگاه های امام خمینی(ره) بود، اظهار کرد: آرمان، خواسته، راه و هدف یکی بود منتها از زبان طلبه ای جوان مطرح شد که بعدها از ولی فقیه برجسته مانند امام ظهور و بروز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی به ویژگی های شهید نواب صفوی اشاره و ابراز کرد: شهید نواب صفوی از هیچ کس باکی نداشت، این ها چراغ روز بودند و عمری را با عسرت و سختی زندگی کرد، همه صحبت وی در مورد دین اسلام، تشکیل حکومت اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به ایمان و اخلاص شهید نواب صفوی اشاره کرد و گفت: با وجود سن کمی که داشت اما دیدگاه عالی داشت و همه دغدغه وی خدا بود، حتی روی افرادی که دین نداشتند، تأثیر می گذاشت و در زمان شهادت حتی تا آخرین لحظات ترنم «َلا اِلهَ اِلاَّ الله» و «َالله اَکبَرُ» بر زبان ایشان جاری بود.

وی با بیان این که بنای حکومت اسلامی برای امر به معروف و نهی منکر است، اظهار کرد: قرآن ویژگی امت اسلامی را معرفی می کند و  می فرماید:«الَّذینَ إِنْ مَکَّنّاهُمْ فِی اْلأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَر».

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با اشاره به این روایت از امام علی(ع) که می فرماید:«شما برترین مردم هستند اگر مومن باشید.»، افزود: خداوند همیشه از مسلمانان تجلیل می کند و برای رشد ملت آن ها را بالا می برد اما طاغوت و استعمارگر به سر ملت ها می زنند.

نماینده  مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأکید آیات و روایات در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، ابراز کرد: امروز برخی تلاش می کنند تا مانع امر به معروف و نهی از منکر  شوند، در حالی که امیرالمومنین(ع) می فرماید:«تمامی کارهای خوب حتی جهاد در راه خدا مقدمه امر به معروف و نهی از منکر است.»

وی افزود: جهاد مقدمه برای احیای کسی است و با جهاد بدی ها برداشته و خوبی ها شیوع می یابند.

بدحجابی یکی از مشکلات جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با اشاره به مشهد عنوان پایگاه مذهبی، اظهار کرد: هز سال 25 میلیون نفر به مشهد می آیند و زمینه امر به معروف و نهی از منکر فراهم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بزرگترین هدف دشمن ترویج بدحجابی در جامعه است، گفت: ایادی غربی می خواهند که ملت ما نیز مانند غرب بد حجاب و هوسران شوند و اگر ملتی لاابالی باشد، غیرت رفتن به جبهه را ندارد.

وی افزود: دشمنان اسلامی می خواهند شرافتی که زن مسلمان داشته و آزادگی که مریم داشت و الگو بودن حضرت زهرا(ع) را از ما بگیرند اما تا وقتی امر به معروف و نهی از منکر باشد، نمی توانند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با بیان این که ما در میدان جنگ‌ جهانی به خصوص تبلیغات فضای مجازی قرار داریم، گفت: دشمنان ما بعد انقلاب برنامه ریزی می کنند و به تحصیل علم و اطلاعات در مورد ایران و اسلام می پردازند تا راه های مقابله با آن ها را پیدا کنند  ما نیز باید برنامه ریزی داشته باشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر باید با شیوه حساب شده باشد، هم نصیحت، هم آموزش و هم تدریس باشد، تنها به تذکر اکتفا نکنیم بلکه نسبت به سازندگی برنامه بریزیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات