۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۹۴۰۸۷
حجت الاسلام شریف:

تشیع کامل ترین مکتب برای زندگی سالم است

تشیع کامل ترین مکتب برای زندگی سالم است
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه تشیع کامل ترین مکتب برای زندگی سالم است، گفت: اگر مردم به این باور برسند هرگز مغلوب فرهنگ بیگانگان نمی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شریف استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد الهادی(ع) گفت: جریان سقیفه برنامه و جریانی از پیش تعیین شده بود که با رحلت رسول خدا این نقشه و توطئه به راحتی به نتیجه رسید.

وی شبهه افکنی را توطئه دشمنان برای ضربه زدن به اسلام بیان کرد و ادامه داد: پاسخ به شبهات دقت و آگاهی می خواهد اگر شبهه ای به درستی پاسخ داده نشود اسلام ضربه می خورد.

حجت الاسلام شریف مناظره و مباحثه با سایر مذاهب را از سیره علما و بزرگان گذشته دانست و اظهار داشت: علما در گذشته بسیار راحت با سایر مذاهب مناظره می کردند و مباحث دینی و اسلامی را مورد تحلیل قرار می دادند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اما متاسفانه امروز طور دیگری شده به حدی که در کشور عربستان حتی فروش کتاب شیعی ممنوع است و کسی حق ندارد در کنار قبرستان بقیع قرآن تلاوت کند در حالی که در کشور ایران همه مذاهب می توانند به راحتی و آزادانه کتب مورد نیاز خود را از بازار تهیه کنند و به اعمال عبادی خود بپردازند.

وی تحقیق و تامل در علوم دینی را لازمه پاسخ دهی به شبهات بیان کرد و گفت: انسان در زمینه مباحث دینی باید اهل تحقیق باشد چنین فردی به راحتی می تواند شبهات را پاسخ دهد، شبهات زمانی نگران کننده است که اطلاعات انسان کم باشد. متاسفانه امروز میانگین مطالعه در کشور کمتر از سه دقیقه در روز است و این امر اصلا برازنده یک جامعه اسلامی نیست.

حجت الاسلام شریف با تاکید بر اینکه انسان باید در انتخاب دوست دقت کند، گفت: اسلام به مسلمانان توصیه می کند در انتخاب دوست و همنشین دقت کنید و با کسی همنشین شوید که در کنار او خداوند را یاد کنید؛ همنشین بد انسان را از یاد خداوند غافل کرده و انجام عمل ناشایست را در مقابل دیدگان انسان زیبا جلوه می دهد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: طبق صریح روایات؛ انسان باید با کسی دوستی کند که به درد دنیا و آخرتش بخورد، اسلام خواستار رشد و پیشرفت انسان است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تشیع کامل ترین و بهترن ترین مکتب برای زندگی سالم است، خاطرنشان کرد: مردم اگر به این باور برسند هرگز مغلوب فرهنگ بیگانگان نمی شوند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات