۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۹۴۰۸۸
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

اختلافات جزئی دلیل افزایش آمار طلاق است

اختلافات جزئی دلیل افزایش آمار طلاق است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خانه محل ریاضت، عبادت و تربیت است، گفت: اختلافات جزئی دلیل افزایش آمار طلاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد ارک تهران برگزار شد، گفت: مراد از دینداری کردن سختی و ریاضت کشیدن نیست.

وی با بیان اینکه خانواده در اسلام دارای یک جایگاه رفیع است است، ادامه داد: انسان اگر می خواهد ریاضت داشته باشد و اهل سیر و سلوک باشد باید به خانواده خود اهمیت دهد برای مثال تفریح بردن اعضای خانواده و یا اینکه در اوج عصبانیت خشم خود را فرو خوردن می تواند زمینه ساز رسیدن انسان به درجات معرفتی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بحث و جدل را صفت چهارپایان دانست و ابراز کرد: انسان ها هنگام عصبانیت و خشم نباید رفتار ناشایست از خود نشان دهند این از صفات انسانی به دور است اینکه امروز با کمترین مساله و مشکل سخن از طلاق و جدایی زده می شود شایسته یک انسان مومن نیست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز دلیل افزایش آمار طلاق همین اختلافات جزئی است که زوجین به راحتی می توانند با گذشت نسبت به یکدیگر آن اختلافات را حل کنند، زوجین در اوج سختی و مشکلات نباید پشت یکدیگر را خالی کنند.

وی با تاکید بر اینکه زوجین باید در بحران ها و مشکلات بیشتر به یکدیگر توجه کنند تا به سرعت آن دشواری ها طی شود، عنوان کرد: در خانه همسران باید طبیب و درمانگر یکدیگر باشند و این خود اوج سیر و سلوک است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با استناد به آیات قرآن کریم گفت: اگر کسی در زندگی با همسرش مشکلی دارد باید با رفتاری شایسته آن مشکل را حل کند و در مقابل رفتارهای ناپسند دیگری صبور باشد قرآن می فرماید: انسان اگر در برابر بداخلاقی همسر صبور و شکیبا باشد خداوند به او درجاتی عطا می کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خانه بهترین محل برای سیر و سلوک است، ابراز کرد: گاهی اوقات بی حالی هایی که انسان در عبادت دارد نتیجه بداخلاقی هایی است که در خانه انجام می دهد؛ خانه محل ریاضت، عبادت و تربیت است.

وی با اشاره به اینکه منزل امیرمومنان علی(ع) خانه صفا، صمیمیت و رفاقت بود، اظهارداشت: اهل این خانه گاهی غذای خودشان را در باغ میل می کردند و با یکدیگر شوخی های فراوان و سالم داشتند، حضرت زهرا(س) بانویی شاد، خندان و با نشاط بودند به حدی که امام علی(ع) می فرمایند: زمانی که به خانه می رفتم فاطمه را می دیدم غم و اندوهم را فراموش می کردم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات