۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۹۴۰۹۵
آیت الله موحدی کرمانی:

FATF بازوی خزانه داری آمریکا برای اعمال تحریم مؤثر علیه ایران و مقاومت است

FATF بازوی خزانه داری آمریکا برای اعمال تحریم  مؤثر علیه ایران و مقاومت است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکا واروپا مرکز پولشویی وتأمین مالی تروریسم هستند،گفت:FATF بازوی آمریکا برای اعمال تحریمهای مؤثر علیه ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تهران با اشاره به این که صاحبان تقوا از خطر شیطان مصون هستند، گفت: صاحبان تقوا به برکت تقوایی که دارند دارای نورانیت خواهند شد و از همین جهت شیطان نمی تواند به درون آن ها نورانی شود.

وی به شرایط کسب تقوا اشاره و اظهار کرد: انسان همواره باید آخرت و وعده های الهی درباره عذاب اخروی توجه کند، زیرا کسی که آتش جهنم را باور داشته باشد گناه نخواهد کرد؛ ما باید واعظی درونی داشته باشیم تا ما را از گناهان برحذر دارد.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که نماز جمعه جایگاه نصیحت و موعظه است، افزود: خطیب نماز جمعه ابتدا باید خود را نصیحت کند و سپس با دقت در آسیب های معنوی و مادی جامعه به موعظه بپردازد؛ خطبای نماز جمعه باید دردهای جامعه را رصد کرده، سپس داروی این درد را پیدا کند و به مردم و مسؤولان تذکر دهد؛ اگر خطیبی از این وظیفه خود کوتاهی کند باید آماده عذاب الهی در آخرت باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به داستان رفتار امیرمؤمنان(ع) با برادرشان عقیل در برداشت از بیت المال اشاره و خاطرنشان کرد: مسؤولان باید به بیت المال توجه داشته باشد؛ کسانی که میلیاردها تومان از پول بیت المال را غارت کرده و گریخته اند بدانند که هزاران سال آتش عذاب الهی در انتظارشان است.

وی با اشاره به این که مسؤولان باید به وظایف خود عمل کرده و از خیانت برحذر باشند، ابراز کرد: امروز همه مسؤولان به ویژه قاضیان مملکت باید در نظر داشته باشند که باید عدالت را رعایت کرده و مراقب باشند حق کسی ضایع نشود؛ اگر در حق مظلومی ظلم شود، ناله آن مظلوم تا عرش الهی خواهد رفت.

آیت الله موحدی کرمانی به جایگاه والا و ویژه حضرت زهرا(س) اشاره  کرد و عنوان داشت: ایشان همواره از سوی پیامبر اکرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) مورد ستایش قرار می گرفتند و همین امر نشانگر جایگاه والایشان است.

به گزارش رسا، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به این که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: نظام سلطه در طول این 40 سال برای انهدام و یا حداقل جلوگیری از پیشرفت های انقلاب اقدامات و توطئه های بسیاری انجام داد، اما در هیچکدام از نقشه هایش موفق نشد.

وی با بیان اینکه ایران هم اکنون به اذعان آمریکایی ها پانزدهمین و به اعتراف برخی مؤسسات بین المللی دیگر هفتمین قدرت جهان محسوب می شود، اظهار داشت: البته مشکلات بسیاری در کشور داریم که بخشی از آن ها بخاطر وجود تحریم ها و بخشی دیگر بخاطر عدم توجه برخی مسؤولان به ظرفیت های داخلی است؛ هرکجا به توان داخلی تکیه کردیم پیروز شدیم و هرکجا به بیگانگان تکیه کردیم ضرر دیدیم.

راه نجات و برون رفت از مشکلات کشور توجه به ظرفیت های داخلی است

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به این که راه نجات و برون رفت از مشکلات کشور توجه به ظرفیت های داخلی است، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب با تدبیر حکیمانه خود دستور تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی را با حضور سران قوه صادر کردند؛ این شورا باید به مسائلی همچون استفاده از نظرات و راه حل های اقتصاددانان دلسوز و تقویت ارزش پول ملی و کاهش فشار از طبقات ضعیف، حمایت از افزایش تولید به ویژه در صنعت کشاورزی و تقویت اقتصاد دانش بنیان و کسب و کار، الزام شبکه های بانکی برای اعطای تسهیلات به تولید کنندگان و امر ازدواج، برخورد جدی با مفسدان اقتصادی و نظارت مستمر بر نحوه قیمت گذاری، نظارت بر گمرکات و تسهیل ترخیص کالاها و نظارت بر کالای قاچاق توجه کند؛ امروز جان مردم با گرانی های لجام گسیخته به لبشان رسیده است و مسؤولان باید توجه بیشتری به این عرصه داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که دولت باید از پیام رسان های داخلی همانند پروژه های ملی حمایت کند، تأکید کرد: از وزارت ارتباطات انتظار می رود با ابتذال اخلاقی و جنگ روانی دشمن در فضای مجازی چاره ای بیاندیشد و برای بومی سازی شبکه ملی اطلاعات و رصد و مقابله با شبکه های معاند گامی اساسی بردارد.

وی با اشاره به FATF افزود: گروه اقدام مالی یا FATF 30 سال قبل در پاریس توسط برخی کشورها همچون آمریکا، انگلیس و ایتالیا تأسیس شد و هدف خود را شفافیت مالی و مبارزه با پولشویی قرار داد و پس از حادثه 11 سپتامبر مقابله با تأمین مالی تروریسم را به اهداف خود افزود؛ این اهداف در حقیقت سازوکاری برای اشراف اطلاعاتی بر منابع و سیستم های مالی سایر کشورها و بازوی خزانه داری آمریکا برای اعمال تحریم بر ایران و سایر کشورها به ویژه محور مقاومت است.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: یکی از معاونان خزانه داری آمریکا با صراحت گفته است برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت تر کردن شرایط اقتصادی این کشور به حضور FATF نیاز داریم؛ FATF از سوی خزانه داری آمریکا برای تسلط این کشور بر جریان پولی کشورها طراحی شده است.

آمریکا و اروپا مرکز پولشویی و تأمین مالی تروریسم در جهان هستند

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این که آمریکا و اروپا مهد پولشویی جهان هستند، تصریح کرد: امروز همه می دانیم که آمریکا، اروپا و رژیم غاصب صهیونیستی مرکز تأمین مالی تروریسم هستند؛ خانم کلینتون گفته بود در جریان خلق داعش به 112 کشور سفر کردم تا به محض ایجاد این گروهک تکفیری آن را به رسمیت بشناسند؛ آمریکا حامی تروریسم است، زیرا امکانات مالی آن را فراهم کرده و زخمی هایشان را درمان می کنند؛ گروهک های تکفیری همچون داعش و النصره با حمایت آمریکا دست به جرم و جنایت و قتل و غارت هزاران کودک و زن زدند، اما در همه این سال ها این ایران بود که با همه قدرت در منطقه با آن ها جنگید.

وی افزود: ما قانون مبارزه با پولشویی و به سمت شفافیت حرکت می کنیم، اما در مواجهه با نسخه های استعماری باید با تدبیر حرکت کنیم؛ البته نقش وزارت امور خارجه در این زمینه مهم است که باید با دیپلماسی هوشمند به تبیین مواضع ایران در سطح بین الملل بپردازد.

آیت الله موحدی کرمانی به سالروز مقاومت مردم غزه اشاره و تأکید کرد: مردم غزه از اوایل امسال و در پی اقدام ترامپ در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم آن برای انتقال سفارت به بیت المقدس، هر جمعه در امتداد مرزهای شرقی با اراضی اشغالی اقدام به تظاهرات با عنوان بازگشت به سرزمین های اشغالی می کنند؛ از زمانی که این تظاهرات مخالفت آمیز شکل گرفت، بیش از 270 زن و کودک و جوان از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیده اند و 27 هزار نفر نیز مجروح شده اند، اما این مردم مقاوم سلحشور باز هم هر جمعه برای دفاع از آرمان فلسطین به تظاهرات می پردازند؛ نکته تأسف بار و دردناک این است که جهان به اصطلاح متمدن و مدافعان حقوق بشر و تأسف بار تر حاکمان عرب گویا کور هستند و مظلومان بی گناه را نمی بینند و دادخواهی های آن ها را نمی شنوند؛ راه مقابله با رژیم صهیونیستی و آمریکا ایستادگی و مقاومت است که امروز شاهد نتایج مثبت آن در منطقه هستیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که امروز شاهد خروج مفتضحانه آمریکا از سوریه هستیم، تأکید کرد: این مقاومت و ایستادگی بود که سبب پیروزی سوریه شد و جرثومه های فساد را از آنجا خارج کرد؛ این مقاومت است که امروز غزه و فلسطین را نگاه داشته است.

آیت الله موحدی کرمانی به سالروز شهادت روحانی مجاهد و بصیر شهید نواب صفوی و یاران وفادارش اشاره و بیان کرد: نقش شهید نواب صفوی و تأثیر آن در انقلاب اسلامی ایران مورد غفلت قرار گرفته است، زیرا آرمان او حکومت اسلامی بود و این موضوع را برای جنبش مردمی ضد استبداد برگزید و نقش بزرگی در بیداری اسلامی ایفا کرد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: شهید نواب صفوی با حرکت های خود زمینه نهضت امام خمینی(ره) را فراهم کرد؛ دغدغه او اسلام و عزت مسلمانان بود؛ با مناعت طبعی که داشت آیت الله خوئی و علامه امینی و بسیاری از علما را مجذوب خود کرد و از حق گویی، منطق قوی و شجاعت بسیاری برخوردار بود.

وی در پایان با اشاره به سقوط هواپیمای ارتش، شهادت 15 نفر از سرنشینان این هواپیما را تسلیت گفت./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات