۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۹۴۱۰۱
امام جمعه موقت کاشان:

تحریم‌ها تلنگری برای بیداري مسؤولان از خواب غفلت است

تحریم‌ها تلنگری برای بیداري مسؤولان از خواب غفلت است
امام جمه موقت کاشان تحریم‌ها را تلنگری برای بیدار شدن مسؤولان کشور از خواب غفلت دانست و گفت: تحریم‌های دشمن فرصتی برای خود کفایی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امروز در خطبه‌های نماز جمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان، گفت: دشمن شناسی و شناخت توطئه‌های دشمن در جبهه‌ای که حق و باطل در تقابل با یکدیگر هستند و گاهی خودی را به جای دشمن هدف قرار می‌دهند بسیار مهم است.

وی به برخی مؤلفه‌های دشمن شناسی اشاره کرد واز توطئه شناسی، شناخت راه‌های نفوذ، اطلاع از نقشه دشمن، کسب اطلاعات توانمندی، امکانات، قدرت تفکر و استعداد‌های فکری دشمن را در عرصه جنگ سخت و نرم را از جمله مؤلفه‌های دشمن شناسی نام برد.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به مطرح شدن بحث روانشناسی دشمن از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم گفت: دشمن زیرک و دیوانه نیست، اما احمق است و از دشمن احمق نباید ترس و هراس داشت.

حجت الاسلام اسلامی تبار تأکید کرد: به وعده‌های دشمن نباید امیدوار باشید چرا که اعتماد به دشمن احمق به غیراز خسارت و زیان هیچ دستاورد دیگری را به همراه نخواهد داشت.

وی با اشاره به تأکید اسلام مبنی بر عدم مشورت با دشمن احمق، گفت: انسان عاقل باید با انسان عاقل مذاکره کند و از مذاکره با احمق خود داری کند و سخنان احمق را باور نکند و به وعده هایش امیدوار نباشد، اما اگر با دشمن احمق مذاکره کند و به وعده هایش امیدوار شود چیزی به غیر از ضرر و زیان دستاورد دیگری نخواهد داشت.

امام جمعه موقت کاشان ابراز کرد: نتیجه مذاکره با احمق برای ملت ایران بعد از سال‌ها که ملت ایران را معطل کردند هیچ دستاوردی برای کشور و ملت ایران نداشت و در ادامه نیز اعتماد به اروپا نیز هیچ سودی به همراه ندارد و نخواهد داشت.

وی ادامه داد: آن‌هایی که به اروپا امیدوار هستند باید بدانند اروپایی‌ها نیز فاقد عقلانیت و دمکراسی وحقوق بشر هستند و مردم کشور‌های اروپایی در فقر و بیکاری به سر می‌برند.

به گفته وی، دولت آمریکا نیز اعتبار جهانی خودش را از دست داده است و با میلیارد‌ها دلار کسری بودجه و بدهی روبرو است و با وجود هزینه‌های میلیاردی در منطقه هیچ نتیجه‌ای نگرفته است.

حجت الاسلام اسلامی تبار اروپا و امریکا را مهد ظلم و ستم دانست و عنوان کرد: آمریکایی‌ها امروز میلیون‌ها کودک مهاجر را از والدین آن‌ها جدا کرده و رنگین پوست‌های بی گناه را به جرم رنگین پوستی به گلوله بسته و قتل و عام می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان دستگیری مر ضیه هاشمی مجری و خبرنگار شبکه پرس تی وی که برای دیدار با خانواده اش وارد آمریکا شده بود بدون هیچگونه جرم و اتهامی او را دستگیر و شکنجه و آزار او را نمونه‌هایی از زیر پاگذاشتن حقوق بشر از سوی مدعیان دروغین حقوق بشر دانست.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه با تأکید بر اینکه امروز حجت بر دولتمردان ایران تمام است و نباید به دشمن و وعده‌های او امیدوار باشند، یادآور شد: امروز تمام توجه مسؤولان کشور باید به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی باشد.

وی تحریم‌های ظالمانه اقتصادی دشمن بر علیه ایران را تلنگری برای بیدار شدن مسؤولان کشور از خواب غفلت دانست و اظهار داشت: تحریم‌های دشمن هرچند در ظاهر تهدید است، اما در باطن فرصتی برای خود کفایی کشور و بی نیازی به خارج از کشور است.

به گفته وی، انسان عاقل کسی است که هم فرصت‌ها را بشناسد و هم از فرصت‌ها به هنگام و درست استفاده کند، اما عدم شناخت فرصت‌ها و برباد دادن و ضایع کردن فرصت‌ها بر خلاف عقلانیت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار از مسؤولان کشور خواست تا برای درمان اقتصاد بیمار و وابسته به نفت کشور از فرصت به دست آمده استفاده کنند و اقتصاد کشور را از واردات کالای قاچاق و صادرات قاچاق سوخت و گوسفند به خارج از کشور نجات دهند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: جنگ تحمیلی ۸ ساله به ظاهر خسارت بار بود، اما فرصتی بود که جوانان کشور از آن برای توانمندی دفاعی کشور استفاده کردند و امنیت امروز کشور به واسطه استفاده به هنگام از فرصت‌های دوران دفاع مقدس است.

حجت الاسلام اسلامی تبار عزت و اقتدار و عظمت قدرت ملت ایران در منطقه و جهان را نتیجه ۴۰ سال مقاومت و استقامت در برابر دشمن دانست و بیان کرد: امروز اقتدار و عظمت ایران خواب را از چشمان قدرت‌های پوشالی گرفته و کدخدای جهان در مقابل جمهوری اسلامی ایران احساس حقارت کرده و گیج و متحیر است.

وی با اشاره به اینکه امروز هر ناوی قصد ورود به خلیج فارس را داشته باشد باید با اجازه فرمانده نیروی دریایی ایران وارد آب‌های خلیج همیشه فارس شود، افزود: اگر هنرمند بسیجی سراینده مرگ بر آمریکا، اخیرا با تعدادی از هنرمندان بسیجی در عرشه ناو سپاه در خلیج فارس و در مقابل ناو آمریکا سرود مرگ بر آمریکا را اجرا کردند این نشانه اقتدار ایران است.

امام جمعه موقت کاشان همچنین به تهدید اخیر رژیم صهیونیستی اسرائیل برای خروج نیرو‌های نظامی ایران از سوریه اشاره کرد و گفت: فرمانده شجاع سپاه در پاسخ به تهدید اسرائیل آن را یک تهدید مضحک دانسته و اعلام کرد نیرو‌های مستشاری حامی جبهه مقاومت همچنان با قدرت در سوریه باقی خواهند ماند./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات