۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۵۹۴۱۳۷
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

خطبه فدکیه میراث حضرت زهرا است

خطبه فدکیه میراث حضرت زهرا است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خطبه فدکیه میراث حضرت زهرا(س) است، گفت: حضرت فاطمه(س) مقام عصمت داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در جلسه معرفتی ایام فاطمیه که در مسجدالزهرا(س) برگزار شد، گفت: خطبه فدکیه میراث حضرت زهرا(س) است.

وی افزود: اهل‌بیت(ع) توصیه داشتند که این خطبه را فرابگیرید و به دیگران نیز آموزش دهید، این خطبه ده بخش دارد که بسیار قابل‌توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به فرازی از این خطبه ارزشمند، ابراز کرد: حضرت در این فراز ابتدا خود را معرفی می‌کنند و می‌فرمایند: خطایی در کلام من نیست؛ این سخن بیانگر مقام عصمت حضرت زهرا(س) است.

استاد حوزه علمیه در ادامه بابیان اینکه انسان اگر معصوم نباشد نمی‌تواند بگوید خطایی در کلام من نیست، اظهار داشت: پیامبر اسلام فرمودند خشم و غضب فاطمه، خشم و غضب خداوند است؛ این کلام مقام عصمت حضرت فاطمه زهرا(س) را می‌رساند.

وی افزود: همچنین حضرت در ادامه خطبه می‌فرمایند: خداوند پیامبری را از جنس خودتا برای شما مبعوث ساخت، ایشان مهربان بود، رأفت داشت و برای هدایت شما حریص و دلسوز بودند؛ متأسفانه امروز به سبب فضاسازی‌هایی که انجام می‌شود فاصله ما از قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) بسیار زیاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در ادامه با تاکید براینکه جناح و سیاسی بازی‌ها نباید منجر به بداخلاقی افراد شود، گفت: در جامعه اسلامی بداخلاقی امری بی معنا است بنابراین همه مسلمانان باید مراقب رفتار و کردار شخصی و اجتماعی خودشان باشند. اهل بیت(ع) با بهترین رفتار مردم را به دین مبین اسلام جذب می کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ادامه خطبه فدکیه، عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) در این خطبه می فرمایند: اگر آن پیامبر را بشناسید کسی را نخواهید یافت که غیر از من بگوید او دختر ایشان است و اگر همه عالم را بگردید کسی را غیر از علی نخواهید یافت که بگوید من عقد اخوت با پیامبراسلام بستم، افتخار می کنم به این نسب و حسب، شما لب پرتگاه آتش بودید و تا قبل از پدرم چیزی نداشتید خداوند به واسطه پدرم شما را نجات داد.

وی افزود: حضرت در ادامه فرمودند: سه دسته دشمن مردان قلدر بی منطق، مردان گرگ صفت و یهودیان و مسیحیان پیمان شکن در برابر پدرم وجود داشتند، اینان هر بار که آتش به پا می‌کردند این خداوند بود که آن آتش را به کمک برادر پیامبرش علی خاموش می کرد. تنها کسی که می توانست از امام علی(ع) چنین دفاع کند حضرت زهرا(س) بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ادامه داد: غاصبان خلافت کسانی بودند که در هر جنگ آرزوی شهادت امام علی(ع) را داشتند و اینان خود در زمره فراریان میدان نبرد قرار داشتند؛ تنها شجاعت خلیفه دوم براساس کتاب اهل سنت این بود که فریاد زد و گفت: اگر علی با خلیفه بیعت نکند اهل این خانه را آتش می زنم حتی اگر دختر پیامبر در آن باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات