۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۹۴۱۴۵
حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا خبر داد؛

عضویت 18 شخصیت شاخص حوزه در شورای حوزوی شورای انقلاب فرهنگی

عضویت 18 شخصیت شاخص حوزه در شورای حوزوی شورای انقلاب فرهنگی
رییس شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی راه اندازی رشته سیاست گذاری فرهنگی را نتیجه بررسی و پیگیری های این شورا عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا رییس شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، گزارشی از اهداف و برنامه های این شورا ارائه کرد.

وی از عضویت شماری از اعضای شورای عالی حوزه و مدیران حوزه های علمیه خراسان و اصفهان در شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: برخلاف سایر شوراهای زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای حوزوی در تمام مصوبات اظهار نظر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی را هماهنگ با حوزه و شورای عالی دانست و گفت: مصوبات شورای حوزوی باید به شورای عالی حوزه و شورای عالی انقلاب فرهنگی برود و آنها موافقت کنند.

رییس شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: مصوبات این شورا در حقیقت مصوبات شورای عالی حوزه و انقلاب فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا تاکید کرد: موضوعات و مواردی که به شورای حوزوی می آید، مورد بررسی کارشناسانه قرار می گیرد؛ در حقیقت شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش شورای نگهبان را نسبت به مصوبات دارند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی راه اندازی رشته تحصیلی سیاست گذاری فرهنگی را نتیجه بررسی و پیگیری های شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس نیاز سنجی های صورت گرفته دانست و گفت: در این رشته طلابی که سطح دو را به پایان رسانده اند و مشغول درس خارج هستند می توانند تحصیل کنند؛ این رشته تنها در قم و در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از بین طلاب و فضلای مستعد و علاقه مند حوزه دانش پژوه می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا از عضویت 18 نفر از شخصیت های شاخص حوزه در شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: در کمیسیون های مختلف شورا نیز حدود پنجاه نفر از فضلا و نخبگان حوزوی فعال هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: درباره سند 2030 بحث های کارشناسی و مفصلی در شورای حوزوی صورت گرفت و در نهایت این سند در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ملغی اعلام شد. /924/پ202/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات