۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۹۴۱۵۱
کارشناس مسائل غرب آسیا:

حضور ژئو استراتژیک در عرصه سیاست بین الملل دستاورد انقلاب اسلامی است

حضور ژئو استراتژیک در عرصه سیاست بین الملل دستاورد انقلاب اسلامی است
سعیداوی گفت: حضور ژئو استراتژیک در عرصه سیاست بین الملل آرزوی همه حکومت‌های ایران در طول تاریخ بود که به برکت انقلاب اسلامی حاصل شد.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه انقلاب اسلامی به اهداف از پیش تعیین شده در حال دستیابی است، افزود: تثبیت موقعیت استراتژیک گفتمان انقلاب اسلامی از جمله این اهداف است که استقرار سیاسی بسیار خوبی در نظام را علی رغم هرج و مرج و ناامنی کشور‌های همسایه شاهد هستیم.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان داشت: ایجاد یک موقعقیت ژئواستراتژیک دیگر هدف انقلاب اسلامی است که در این باره مقتدر در داخل و مؤثر در روند سیاسی کشور‌های همسایه هستیم.

سعیداوی با بیان اینکه کشور‌های همسایه نیازمند اقتدار ایران اسلامی برای استقرار داخلی خودشان بوده و درخواست کننده تأمین امنیت از سوی جمهوری اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: در بحث داعش، عراق بصورت رسمی خواستار کمک ایران شد که در این باره شاهد حضور و ایجاد حشد شعبی بودیم چنانکه سوریه هم بصورت رسمی خواستار کمک از ایران شد و این اقدام مخالفتی با قوانین بین الملل ندارد.

وی با اشاره به حضور ژئو استراتژیک در عرصه سیاست بین الملل تصریح کرد: چنین حضوری آرزوی همه حکومت‌ها و سیاست‌های ایران در طول تاریخ بود که به برکت انقلاب اسلامی حاصل شد و چنین اقتداری از طریق گفتمان انقلاب اسلامی و نوع نگرش اسلامی به مسائل حاصل گردید.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثابت کرد که اقتدار ایران در گرو اسلام حاصل شده است، گفت: اسرائیلی‌ها آرزو داشتند که در مرزهایمان چنبره بزنند، اما اکنون ما در مرز سرزمین‌های اشغالی هستیم و از ترس نیرو‌های انقلابی و محور مقاومت، دیوار بتنی به دور خود می‌کشند.

سعیداوی با اشاره به مشکلات عدیده اقتصادی کشور تصریح کرد: معضلات اقتصادی تنها مشکل ایران نیست در فرانسه جلیقه زرد‌ها بخاطر مشکلات اقتصادی جان می‌دهند، جنبش وال استریت و گذران زندگی ۵۰ میلیون آمریکایی از طریق تهیه ژتون دلیل دیگری بر نامناسب بودن اوضاع اقتصادی سراسر جهان است.

وی با بیان اینکه انتظار رفع مشکلات اقتصادی را داریم، خاطرنشان کرد: در مباحث اقتصادی آنگونه که باید به آرمان هایمان دست پیدا نکردیم، مردم ایران اسلامی این حق را دارند که در رفاه زندگی بکنند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات