۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۹۴۱۵۵
کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

علت ظهور صفت گرگ منشانه انسان در بزنگاه‌ها

علت ظهور صفت گرگ منشانه انسان در بزنگاه‌ها
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: ممکن است هر یک از ما درون خود گرگ‌هایی داشته باشیم که در بزنگاه‌ها ماهیت واقعی خود را نشان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی کارشناس دینی در مراسمی که امروز در حسینیه آیت الله حق شناس به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت این ایام، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) به استناد آیه تطهیر که در واقع آیه عصمت است، از معصومین الهی است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید رضای خدا در رضای فاطمه است؛ نبی اکرم(ص) تنها در حق کسی می‌تواند این فرمایش را داشته باشد که از عصمت برخوردار باشد؛ در میان ده‌ها آیه‌ای که در معرفی حضرت خاتم الانبیا(ص) در قرآن کریم آمده است، حضرت صدیقه طاهره(س) از رافت و مهربانیِ پیامبر(ص) در خطبه‌های خود یاد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی اظهار داشت: امروز در دنیا جنگ به صورت تصادفی و اتفاقی رخ می‌دهد و اگر دو کشور در جنگ با هم مصاف شوند باید دید چه علتی، دلیل به وجود آمدن آن جنگ بوده است اما قبل از بعثت جنگ یک اشتغال و نوعی کار بود که مردم با آن زندگی می‌کردند به همین علت امام علی(ع) می‌فرمود آنها خواب نداشتند و چشم‌شان همواره در سوگ عزیزان‌شان که در جنگ از دست رفته بودند، تر بود.

وی در ادامه بیان داشت: انسان ممکن است به جایی برسد که حضرت صدیقه طاهره(س) که ولی خداست، آدمی را به گرگی گرسنه و درنده تشبیه کند و این مانند سخنرانی حضرت سیدالشهدا(ع) است که درباره سپاه یزید فرمودند می‌بینم گه بند بند بدنم را گرگ‌های بیابان از هم جدا می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ابراز داشت: این صفت گرگ‌منشانه تنها مختص زمان حضرت زهرا(س) و پیامبر(ص) نیست، ممکن است هر یک از ما نیز درون خود چنین گرگ‌هایی داشته باشیم که در بزنگاه‌ها ماهیت واقعی خود را نشان دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: گرگ مشهور به این صفت است که وقتی گرسنه شود، جری شده و تنها می‌درد و کاری به این ندارد که انسان است یا حیوان؛ انسان گرگ صفت نیز همین خصوصیت را دارد و وقتی گرسنگی بر او غالب شود مال یتیم، فقیر، ضعیف و بیت المال برای او فرقی ندارد.

کارشناس دینی بیان داشت: کسانی که امروز آوازه اختلاس‌های‌شان و شنیدن آنها از سوی مردم به صورت عادت درآمده، مگر چقدر می‌‌خواهند در دنیا زندگی کنند، بخورند، بپوشند و بگردند؟! مگر چقدر جا برای خواب لازم دارند که هر روز با ترفند و طریقی، به اموال بیت المال دست درازی می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گرگ اگر می‌درد، درخورِ صفت خود عمل می‌کند اما چرا آدمیزاد باید در اموال خود حرام، رشوه، ربا، کم‌فروشی و احتکار را دخیل و آن را به مال دیگران آلوده کند./۹۶۹/پ202/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات