۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۵۹۴۱۶۸

نشست تخصصی «چشم انداز وحدت حوزه و دانشگاه» برگزار می‌شود

نشست تخصصی «چشم انداز وحدت حوزه و دانشگاه» برگزار می‌شود
نشست «چشم‌انداز وحدت حوزه و دانشگاه» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه، ابراهیم فیاض و علی فاتح‌راد بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، طرح بحث وحدت حوزه و دانشگاه، میراث ارزشمند امام راحل است که در ابتدای وقوع انقلاب اسلامی حسب شرایط حاکم بر دو نهاد اصلی علمی کشور و نیازها و اقتضائات تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی مطرح شد. اکنون پس از گذشت چهار دهه از عمر گرانمایه انقلاب اسلامی، تلقی‌ها و رویکردهای متمایزی در این خصوص وجود دارد و در باب امکان وقوع آن نیز دیدگاه‌های مختلفی مطرح شده و مسائل و چالشهای نظری و عملی فراوانی را سبب شده است.

از مهمترین مباحث و مسائل مطرح در این خصوص این است که عوامل زمینه ساز طرح شعار وحدت حوزه و دانشگاه توسط امام خمینی(ره) چه بوده است؟ مقصود از وحدت‏ حوزه‏ و دانشگاه چیست؟ آیا مراد از وحدت، ادغام حوزه‏ در دانشگاه‏ یا دانشگاه در حوزه است؟ آیا وحدت حوزه و دانشگاه به معنای وحدت در ساختار، محتوا، سیاست‌گذاری، هدف‌گذاری، برنامه و کارکرد (همه یا یکی از موارد) است ؟ وحدت حوزه و دانشگاه چه نسبتی با موضوع «همراهی علم و دین» دارد؟

بر این اساس، کارگروه علم و فناوری موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی خود، در نظر دارد با هدف بررسی مباحث، مسائل و چالشهای مطرح پیرامون موضوع «وحدت حوزه و دانشگاه»، نشستی تخصصی با عنوان «چشم‌انداز وحدت حوزه و دانشگاه» با حضور اساتید ارجمند حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، ابراهیم فیاض و علی فاتح‌راد، روز یکشنبه سی‌ام دی‌ماه برگزار می‌کند تا نتایج آن را در اختیار جامعه علمی کشور قرار دهد./813/د103/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات