۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۵۹۴۱۸۷
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

بزرگ‌ترین کرامت حضرت زهرا شفاعت امت پیامبر است

بزرگ‌ترین کرامت حضرت زهرا شفاعت امت پیامبر است
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کرامت حضرت فاطمه زهرا (س) شفاعت امت رسول‌الله (ص) در روز قیامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، شنبه‌شب در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در بجنورد، با اشاره به جایگاه عظیم و رفیع آن بانوی بزرگوار، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) نمونه کامل مسلمانی است که آراسته به فضیلت و خوی انسانی و الهی است.

وی ادامه داد: دخت نبی مکرم اسلام انسانی بود که سرشت او به خداوند پیوسته و متصل بود و درد مردم را می‌دانست و تلاش کرد تا با رفتار و کردار خود درمان‌بخش آنان باشد.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه با اشاره به جلال و عظمت آن حضرت در عرصه محشر افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند هنگامی که روز قیامت شود منادی ندا می‌کند که‌ ای مردم چشمانتان را ببندید و سرهایتان را به زیر اندازید تا فاطمه بنت محمد (ص) عبور کند و او نخستین کسی است که پوشیده است و دوازده هزار حوری و پنجاه هزار فرشته از فردوس او را پیشواز می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه این مقام ناشی از لطف و کرامت خداوند متعال به آن حضرت فاطمه (س) است، اظهار کرد: خداوند متعال در عرصه محشر فرشته‌ای را خدمت فاطمه (س) می‌فرستد که پیش از او برای کسی نفرستاده است و پس از او هم برای کسی نمی‌فرستد و به او می‌گوید پروردگارت به تو سلام می‌رساند و می‌فرماید از من درخواست کن.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه با اشاره به درخواست حضرت فاطمه زهرا (س) از خداوند متعال، اضافه کرد: فاطمه (س) خطاب به آن فرشته می‌گوید خداوند سلام است و سلام از او است، او کسی است که نعمتش را بر من تمام کرده و کرامتش را به من ارزانی داشته است و من را بر سایر مخلوقاتش برتری داده است، من از خداوند فرزندان و ذریه‌ام و آنان که ذریه من را پس از من دوست داشتند و آنان را مراعات کردند خواهانم.

وی با اشاره به پاسخ خداوند متعال در مقابل خواسته آن حضرت تصریح کرد: خداوند به آن فرشته وحی کرد که به فاطمه (س) خبر بده که من تو را شفیع قرار دادم برای فرزندانت و ذریه ات و تمام کسانی که آن‌ها را به خاطر تو دوست داشتند و پس از تو هم آن‌ها را مراعات کردند، آن حضرت می‌فرمایند سپاس خدایی را که حزن و اندوه را از من برطرف کرد و چشم مرا روشن کرد و با این لطف و عنایت خداوند متعال چشم محمد را هم منور و روشن کرد.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) اسوه و الگوی اخلاق عملی است، افزود: آن بزرگوار مادر و همسری نمونه بوده و الگوی کامل و جامعی برای زنان مسلمان است؛ ازاین‌رو ما وظیفه داریم در تمام ابعاد زندگی از آن بزرگوار جهت بگیریم تا بتوانیم به سعادت دنیوی و اخروی برسیم و در روز قیامت ازجمله رستگاران باشیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات