۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۹۴۲۱۵

چاپ پنجم «هنر اهل بیت»

چاپ پنجم «هنر اهل بیت»
کتاب «اهل بیت» با موضوع اعتقادات و باورهای رزمندگان در طول جنگ تحمیلی به چاپ پنجم رسید.
به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «هنر اهل بیت (علیه السلام)» کتابی است که به باور‌ها و اعتقادات رزمندگان در جنگ هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد و نگاهی دارد به آنانی که پس از جنگ می‌خواهند با سیره و اندیشه و انگیزه آسمانی مردان بی‌ادعا آشنا شوند.
بنا بر این گزارش، «هنر اهل بیت» کتابی است که به گفته همسر و دوستان نزدیک شهید محسن حججی، کتاب مورد علاقه این شهید مدافع حرم بوده است و این کتاب همیشه همراهش بوده و هرجا و هر زمان که وقت آزاد پیدا می‌کرده است به مطالعه آن می‌پرداخته.
این کتاب در بخش‌ها و عناوین مختلف با بیان خاطراتی از شهدا، از اعتقادات عمیق آنان و سیره‌شان سخن می‌گوید و روشنگر ستم‌ها و آماج‌های ناروایی است که به جنگ و رزمندگان نسبت داده می‌شود.
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
وقتی در حلقه محاصره دشمن گرفتار شده بودیم و از اطراف مورد تیراندازی قرار گرفتیم تعدادی از بچه‌ها زخمی و شهید شدند و بر روی رمل‌ها افتادند.
تلاش ما برای نجات آن‌ها بی‌فایده بود. از این رو مجبور به بازگشت شدیم. وقتی از تیررس بعثی‌ها خارج شدیم، حسین خرازی ایستاد. خم شد و دست روی زانوهایش گذاشت و بلندبلند شروع به گریه کرد. در چنین شرایطی حسین احساس می‌کرد تمام گناهان دنیا به گردن اوست. شرایط روحی او عالی بود.
گفت: بچه‌ها می‌دانید وقتی در آخرین لحظات منطقه درگیری را ترک می‌کردم و نمی‌توانستم به مجروحین مانده در منطقه کمک کنم یاد مصیبت امام حسین علیه‌السلام افتادم که به حضرت قاسم فرمود:…
هم باید شهید شویم تا فردا بماند و هم باید بمانیم تا فردا شهید نشود. عجب دردی! چه می‌شد بارال‌ها امروز شهید می‌شدیم و فردا زنده می‌شدیم تا دوباره شهید شویم.
ولی این را می‌دانم برای عزاداری‌های آقا اباعبدالله و گریه و زاری‌ها برای مظلومیت حسین علیه‌السلام دلم تنگ خواهد شد…
کتاب هنر اهل بیت که به‌عنوان کتاب سال دفاع مقدس معرفی شده است، در قطع رقعی و ۴۳۲ صفحه توسط سید حسن منتظرین تألیف و به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.
علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت manvaketab.ir و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با پست رایگان دریافت کنند. /۹۲۵/د ۱۰2/ش
ارسال نظرات