۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۹۴۲۲۱
با سخنرانی آیت الله صدیقی؛

ویژه برنامه شب شهادت حضرت زهرا در حرم مطهر رضوی برگزار شد

ویژه برنامه شب شهادت حضرت زهرا در حرم مطهر رضوی برگزار شد
ویژه برنامه شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور دوستداران اهل بیت(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ویژه برنامه شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (به روایت 75 روز) شب گذشته با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران و سخنرانی ایت الله صدیقی، امام جمعه تهران در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

آیت الله صدیقی در این مراسم معنوی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع)، گفت: حضرت توحید و ولایت را به عنوان شرط هدایت بیان می کند بنابراین کسی که اهل دزدی از بیت المال است، یا پُست و مقامش را از توحید محوری مقدم‌تر می‌داند در صراط مستقیم گام بر نمی‌دارد.

وی اظهار کرد: حسد، تکبر، بخل و حرص از رذائل اخلاقی به‌شمار می‌رود که روح انسان را مکدر کرده و نمی‌گذارد انسان به مقام‌های عالی عبودیت دست یابد.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه مومنان واقعی اهل توبه نصوح هستند، ابراز کرد: اگر اکنون شاهدیم که برخی از افراد ناکارآمد در این کشور مسؤولیت دارند، به خاطر انتخاب اشتباه ما است، اگر درست انتخاب کنیم، به مشکل برخورد نمی کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه تطهیر گفت: اهل بیت(ع) طهارت علی الاطلاق دارند یعنی هیچ‌گاه غباری در وجود ایشان نمی‌نشیند که حجاب بین ایشان و خدا باشد.

وی با اشاره به این آیه از قرآن که می فرماید: «إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً»، افزود: همه اعمال اهل بیت(ع) جلوه خدایی دارد و این نوع از طهارت فقط اختصاص به اهل بیت(ع) دارد.

گفتنی است، قرائت زیارت امین الله از سوی جعفر ملائکه و مرثیه سرائی توسط مهدی سلحشور و قرائت دعای عالیة المضامین از سوی جواد مشکی باف ساعت از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات