۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۹۴۲۵۶
مدیر مدرسه علمیه مشکات مطرح کرد؛

برخی اعمال ما سبب ضایع شدن تلاش شهدا می‌شود

برخی اعمال ما سبب ضایع شدن تلاش شهدا می‌شود
حجت الاسلام قاسمیان گفت: خون شهدا ضایع نمی‌شود اما ما با اعمال‌ خودمان گاهی سبب ضایع شدن تلاش آنها می‌شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان مدیر مدرسه علمیه مشکات و کارشناس دینی در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد دانشگاه شریف برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۲ سوره یس، گفت: عملی که هر یک از ما در این دنیا انجام می‌دهیم در واقع پیشاپیش آن را به محضر خداوند می‌فرستیم.

وی افزود: عمل انسان، آثار و عواقبی دارد که در حساب و کتاب او لحاظ می‌شود بنابراین انسان باید به پیامدها و آثار اعمال خود بیندیشد و فکر کند که اثر فعل او به کجا کشیده خواهد شد.

کارشناسی دینی بیان داشت: مُحقّرات از ذنوب(گناهان ریز و خرد) حالت سرشکستگی و توبه به انسان نمی‌دهد اما گناهان بزرگ انسان را به سوی توبه می‌کشاند به دلیل غفلت از  گناهان کوچک، محقرات در ذنوب در نامه عمل انسان بیشتر است.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از سنت‌های الهی این است که اگر کسی ایمان بیاورد و در راه حق قرار بگیرد خداوند ایمان او را زیاد می‌کند و بیشتر او را هدایت می‌کند و بالعکس، اگر شخصی یا قومی در مسیر ضلالت قرار بگیرند به فرمایش خداوند در قرآن کریم پروردگار عالم بر گمراهی آنها می‌افزاید.

حجت الاسلام قاسمیان اظهار داشت: نحوه برخورد قرآن، دین و اولیای الهی بسیار شفاف و ساده است؛ پیام‌های قرآن منطبق بر آیات است و مشخص است که درباره نسبت‌های وزنی آن درباره جنگ، انفاق، نماز و... نیز به همین منوال است.

وی در ادامه بیان داشت: اگر هر یک از ما مطابق فرمایشات و اوامر خداوند در قرآن کریم عمل کنیم هیچ مشکلی برای ما به وجود نخواهد آمد؛ مقام معظم رهبری نیز همین راه و مشی را دارند اگر در سیاست، دین و همه مسائل نظرات ایشان را اعمال کنیم مطمئن باشیم که راه درستی را در پیش گرفته‌ایم.

کارشناس دینی در پایان خاطرنشان کرد: در زمان جنگ خیلی راحت‌تر با مسائل برخورد می‌کردند؛ خون شهدا هیچ گاه ضایع نمی‌شود اما ما با اعمال‌ خودمان گاهی سبب ضایع شدن عمل و تلاش آنها می‌شویم./۹۶۹/پ202/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات