۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۹۴۲۸۳
ناطقان میان دستور پارلمان تاکید کردند؛

لزوم توجه جدی دولتمردان به معیشت مردم

لزوم توجه جدی دولتمردان به معیشت مردم
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود به لزوم توجه بیش از پیش دولت به وضعیت معیشتی مردم تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، 5 نفر از وکلای ملت امروز یکشنبه سی اُم دی ماه سال 97 در صحن علنی پارلمان به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور امروز خانه ملت به شرح ذیل است:

امام خمینی نه تنها ایران را متحول کرد بلکه جهان کمونیست را نیز به نابود کشاند

حجت الاسلام سیدمصطفی ذوالقدر در نشست علنی امروز(یکشنبه 30 دی ماه) در نطق میان دستور خود با سلام و درود به روح امام خمینی(ره) و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، گفت: در ایام چهلیمن سالروز پیروزی انقلاب و دهه فجر به سر می‌بریم و این انقلاب که به برکت وجود انقلاب به ثمر رسیده است.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نه تنها ایران را متحول کرد بلکه جهان کمونیست را نیز به نابود کشاند، افزود: ما امامی به این خوبی داشتیم در حال که همه دنیا علیه ایشان بودند و تمامی روزنامه‌های جهان علیه‌شان مطلب می‌نوشتند اما همان روزنامه‌ها روز 23بهمن سال 57  نوشتند "خمینی قالب شد" و امام خمینی(ره) فرمودند، به روستایان و محرومان رسیدگی کنید و یک موی کوخ نشینان بر همه کاخ نشینان برای من ترجیح دارد.

وی بیان کرد: امروز مردم محروم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد مشکل جاده دارند در حالی که در آستانه چهلمین سال جشن انقلاب هستیم شورای سیریک در مجلس سابق خدمت آقای خاتمی رسیده و گفتند در سیریک اسکله نداریم و آقای خاتمی گفت؛ اگر من خود اسکله شوم برای مردم سیریک اسکله خواهم ساخت اما چه بگویم 15 سال از آن دیدار می‌گذرد اما هنوز ساخت آن اسکله آغاز نشده است.

حجت الاسلام ذوالقدر اضافه کرد: وزیر سابق راه و شهرسازی قول ساخت این اسکله و وزیر کنونی نیز قول کلنگ آن را همزمان با دهه فجر دادند اما با وجود فرارسیدن دهه فجر همچنان خبری از کلنگ زدن نیست.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خطاب به وزیر ورزش و جوانان، گفت: سالن 10هزار نفری ورزشی میلاد شهرستان میناب  به جای نرسیده، این در حالی است که صدها روستا در منطقه نه تنها ورزشگاه بلکه یک زمین چمن نیز ندارند.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: چندین بار از این تریبون فریاد زدم که نسل ماهی‌ها را به مرحله نابودی و انقراض کشانده‌اند و حتی کشتی‌های قول‌پیکر چینی به ساحل آمده و ماهی‌ها را غارت می‌کنند لذا اگر این کار ادامه پیدا کند تا دیگر ماهی در دریای جاسک، سیریک و... دیگر وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی به وزیر راه و شهرسازی تذکر داد: صدها بار گفته‌ام جاده‌های روستاهای  حوزه انتخابیه را هرچه سریع تر اصلاح و تکمیل کند، همچنین به بیمارستان دوم و شهرستان میناب گازرسانی شود چراکه برای جمهوری اسلامی عیب است که پس از 40 سال مردم آن کپسول گاز رو دوش خود گذارند هرچند همان کپسول گاز هم پیدا نمی‌شود.

اختلاف نظر اساسی مجلس و دولت درباره سازوکار تامین کالاهای اساسی

حجت الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی نمایده مردم مشهد و کلات در نطق میان دستور با اشاره به بررسی بودجه سال آینده در مجلس،گفت: قانون بودجه، برنامه عملیاتی توسعه کشور است بنابراین اصالتاً در قانون بودجه نباید نگران معیشت مردم بود اما به دلیل شرایط ویژه اقتصادی کشور، مجبوریم از باب ضرورت، معیشت مردم را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: دغدغه اصلی من و شما در تدوین لایحه بودجه سال ۹۸ باید معیشت مردم باشد. اگر مردم نگران معیشت‌شان باشند، گام‌های توسعه را نمی‌توان محکم برداشت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ باید اولویت مجلس، معیشت مردم باشد، اظهارداشت: رییس‌جمهور نیز بر این موضوع اذعان دارد اما اختلاف اساسی بین دولت و مجلس که این روزها برجسته شده، در خصوص سازوکار این موضوع است.

حجت الاسلام بحرینی تصریح کرد: دولت و به‌خصوص شخص رییس‌جمهور معتقد است، اگر بخشی از درآمد نفت در مبدأ به تأمین کالاهای اساسی اختصاص یابد، مشکل مردم در خصوص قیمت کالاهای اساسی حل می‌شود. در این راستا دولت ۱۴ میلیارد دلار ارز را هزینه واردات روغن، برنج، گوشت و مرغ ارزان به کشور می‌کند.

وی اظهار داشت: دولت ۱۴ میلیارد دلار هزینه قطعی را متحمل شده اما مردم این کالاهای اساسی را به قیمت ارزان دریافت نمی‌کنند؛ مشکل کجاست؟ باید در لایحه بودجه ۹۸ به این مشکل پاسخ دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ با این موضوع به صورت سَرسَری برخورد کرده و به این سؤال جواب نداده است؛ اگر ما هم از خود رفع تکلیف کنیم، راه اشتباهی را رفته‌ایم.

حجت الاسلام بحرینی تصریح کرد: من و شما حق نداریم اشتباه دولت را تکرار کنیم زیرا مسئول معیشت و آرامش مردم هستیم.

وی با بیان اینکه باید از منبع ۱۴ میلیارد دلار به صورت بهینه استفاده کرد، افزود: نباید این منبع در ابتدای زنجیره توزیع مصرف شود زیرا اگر این منبع در ابتدای زنجیره توزیع قرار گیرد، اختیار خود را به واردکننده، بنکدار و توزیع‌کننده کالاها داده‌ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: معیشت مردم وابسته به این است که ما نسبت به این ۱۴ میلیارد دلار تصمیمی عاقلانه اتخاذ کنیم.

توسعه را متوقف و به معیشت مردم بپردازیم

ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران در خانه ملت در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام فاطمیه ( س ) اول و شهادت بانوی بینظیر جهان خلقت گفت: چهلمین سالگرد انقلاب و چهل و یکمین فجر انقلاب را به تمام آزادی خواهان جهان تبریک عرض می‌نمایم تا چشم دشمنان ما بویژه آمریکا کور باد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دوست دارم باهم کلید واژه‌هایی را مرور کنیم؛ بیمه سلامت ایرانیان، مسکن مهر، یارانه 45 هزارتومانی به همه ملت، پاداش پایان خدمت کارکنان، بیمه قالیبافان و رانندگان، بیمه‌های تکمیلی کارکنان، 720 میلیارد درآمد نفتی دولت‌های نهم و دهم، طرح تحول سلامت، تاسیس بنیادهای مختلف با بودجه‌های دولتی، ارز 4200 تومانی، گسترش ساختمان‌ها و ساختارهای دولتی، نیروهای اضافی مازاد در سازمان‌ها وشرکت‌ها و شهرداری‌ها، نوع نظام بانک‌داری کشور و دهها عناوین دیگر، با این واژه ها چه چیزی در ذهنتان تداعی می‌شود ؟

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: قطعاً اولین مطلبی که در ذهن متبادر می‌شود، گران هدایت کردن کشور و به نوعی ناکارآمدی دولت می‌باشد، آیا نمی‌توانستیم اقتصاد و کشورمان را موثرتر، ارزان‌تر و بدون ارتکاب فروش نفت بعد از گذشت، چهل سال از انقلاب اداره کنیم و به اینجا نرسیم که با تحریم ظالمانه آمریکا بخش اقتصادی و ازجمله قیمت ارز در کشور تلاطم پیدا کند، قطعاً می‌توانستیم.

سروش در ادامه اظهار کرد:  آیا مولفه‌های مذکور برای کشور لازم نبوده؟ قطعا لازم بوده اما به چه قیمتی؟ با قیمت اتکا به اقتصاد نفتی و نظام بودجه ریزی مصرفانه، به این تحقیق مرکز پژوهش‌های مجلس توجه بفرمایید، 2700 فعال اقتصادی سراسر کشور از میان 21 مولفه امنیت سرمایه گزاری در ایران تحریم خارجی را نوزدهمین عامل اختلال در امنیت سرمایه گزاری ارزیابی کرده اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: با این گزارش و تحقیق‌های مشابه تحریم درصد کمی در نوسانات اقتصادی ما موثر است. ما خود تحریمم، تصمیمات غیر کارشناسی دولت و مجلس عین تحریم است. اگر ما مدبرانه با پارامترهایی که در ابتدای سخنم نام بردم، برخورد می‌کردیم، در حال حاضر قطعاً تکان‌های شدید اقتصادی را نداشتیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: نظام سیاسی ما مبتنی بر مکتب اما است و این وضع اقتصادی مختص به این روزها نیست، نبوده و نخواهد بود، لذا بایستی طوری تصمیم بگیریم و تصمیم می‌گرفتیم که مقطعی نباشد، بدانیم تا با این ایدوئولوژی سیاسی حرکت می‌کنیم آمریکا هست، استکبار هست، ظالم هست، تحریم‌ها نیز خواهد بود فقط در سالهایی کم و زیاد خواهد شد، عظیم‌ترین سرمایه کشور و نظام مردم هستند و برهمگان عیان است که شرایط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور از نگاه بخش عمده ای از جامعه محل انتقاد است و این مهم در نا آرامی‌های دی ماه سال گذشته به کرات عیان شد.

وی تصریح کرد: ما در این چهل سال بعد از انقلاب حقیقتاً دست‌آوردهای مهمی در همه حوزه‌ها داشتیم، اما از یک نکته همواره غافل بودیم و آن تورم و اقشار ضعیف جامعه است، ما اگر چند سالی فرودگاه و جاده و پل نسازیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد ولی تورم ماهیانه و سالیانه باعث رنج و گرفتاری مردم و فاصله آنها از نظام خواهد شد، لذا بیایید مدت زمانی از شدت هزینه کردها بکاهیم و هزینه‌ ها و بودجه‌های سالیانه کشور را فقط متمرکز بر حل تورم و معیشت مردم بکنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:بعد از چهار دهه کار در دهه پنجم انقلاب کارهایمان را مرور و اصلاح کنیم. در این راستا چند محور پیشنهادی ارائه می‌کنم، در راس برنامه های دولت ارائه بسته های حمایتی به اقشار ضعیف‌تر جامعه اولویتی حیاتی است تا این بخش از جامعه زیر تورم افسارگسیخته فعلی له نشوند، استفاده از تجربه دولت خدمتگذار دوران دفاع مقدس و تجربه‌های مشابه کشورهای دیگر برای عبور از این چنین بحران‌هایی بسیار موثر و راه‌گشا است. نسبت به گشایش و امن کردن فضا نسبت به بازرگشت سرمایه های خارج از کشور باید راه اصولی و اطمینان بخشی پیدا کرد، که این اقدام نیازمند همکاری‌های نهاد‌های خاص است بخشی از مشکلات فعلی واقعی و تهدیدی معنی دار است و کل نظام کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برای عبور از بحران باید همه قوا و نهاد‌ها به کمک دولت بشتابند و شکاف‌های سیستمی را کنار بگذارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان خاطر نشان کرد: از شرایط فعلی کشور می‌توان به نفع انسجام و حدت ملی به سمت بسیج امکانت استفاده کرد و با برنامه‌های صحیح بخشی از بحران را کنترل نمود، همچنین می‌توان با مردم شریف ایران صادقانه و صریح سخن گفت و در اقدامی بسیار مهم از مردم برای عبور از این شرایط اقتصادی کمک گرفت. اگر مردم بداند عزم جدی برای عبور از این مشکلات وجود دارد، با از خود گذشتگی سرمایه‌های خود را برای اصلاح زخم‌های فعلی کشور مرحم خواهند کرد و مانع التهابات خواهند شد. مردم صاحبان اصلی انقلاب و کشور و علاقه مند به عزت آن هستند قدر آن مردم را بدانیم چرا که در هیچ مقطع زمانی و مکانی دیگری نمی‌توان مردمی چنین با ظرفیت، نجیب و با شرافت یافت.

حوزه روابط خارجی نیازمند راهبردی جدید برای تعامل با جهان

جلال میرزایی نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: اکنون که در آستانه ورود به دهه پنجم حیات انقلاب اسلامی قرار داریم جا دارد با نگاهی معطوف به اینده و با هدف توسعه و اعتلای کشور روی چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم تمرکز کنیم.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی افزود: از جمله این چالش‌ها ناکارآمدی سیستم اداری است که برخورد سلیقه‌ای با آن موجب استمرار این ناکارآمدی شده به گونه‌ای که نگاه‌ها را متوجه نظام سیاسی کرده است، در این میان نمی‌توان نقش مدیران را در به وجود آمدن این وضعیت نادیده گرفت که متأسفانه در فقدان نهاد ناظر که مدیران را از حیث توانمندی اجرایی و صلاحیت حرفه‌ای و تناسب تخصص و حوزه مسولیت مطابقت نماید اکنون وارث مدیرانی هستیم که هنرشان تنها بیان مسئله است.

وی در ادامه گفت: این مدیران، آنی از موقعیت خود غافل نمی‌شوند، در وعده دادن گوی سبقت از همدیگر را می‌ربایند  و به جای حرکت درآوردن مجموعه تحت امر خویش در راستای کارآفرینی و یا حل مشکلات، به کارهای نمایشی روی می آورند و در این سیستم کارمندان و کارشناسان به جای وجدان کاری، باید بخشی از انرژی خود را صرف تعریف و تمجید از مدیران کنند که در این ساختار ضد توسعه، ارتقاء‌ها نه بر اساس شایستگی و تجربه و سوابق ارزنده کاری که در احکام به آنها اشاره می‌شود بلکه بر معیار قرابت با نزدیکان و دار و دسته مدیر انجام می‌گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جا دارد مجلس در راستای انجام وظیفه نظارتی خود و با هدف اصلاح امور و حتی مبارزه با فساد، ساز و کاری برای نظارت بر انتصابات نظیر آنچه در برخی پارلمان‌ها وجود دارد تعریف نماید.

میرزایی اظهار کرد: چالش دوم، چالش ناشی از افزایش سطح انتظارات و دامن زدن به آن است، سخن گفتن از ایجاد فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ تورم از یک سو و وعده فراهم کردن امکانات رفاهی بیشتر و همچنین سر دادن شعارهایی نظیر افزایش میزان وام ازدواج و تسهیلات کم بهره، در حالی که رشد اقتصادی منفی است خیلی عجیب است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: برخی با بهره‌گیری از مشکلات مردم و به امید جلب توجه آنان مسابقه در زمینه بیان مشکلات به راه انداخته‌اند در حالی که غافل از آنند که استمرار این رفتارها در فقدان راهکارهای موثر برای برون رفت از مشکلات منجر به افزایش بیش از پیش شکاف میان سطح انتظارات و توقعات با امکانات محدود فعلی شده راه برای تشدید احساس محرومیت فراهم می سازد که این خود می‌تواند به تشدید نارضایتی اجتماعی منجر شود.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: چالش سومی که با آن مواجه هستیم در حوزه سیاسی است، واقعیت آن است که پس از گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی هنوز نتوانستیم مشارکت توأم با رقابت سیاسی را در کشور نهادینه سازیم که در این رابطه اصلاح قانون انتخابات می‌تواند نقش موثری در اصلاح وضع موجود ایفا نماید.

وی افزود: خوشبختانه طی یکی دو سال اخیر شاهد اظهاراتی در این رابطه بوده‌ایم، به گونه‌ای که بر نقش احزاب سیاسی بر جامعه‌پذیری سیاسی و آموزش کادر مورد نیاز سیستم اداری تأکید شد که از تفوق نگاه و رویکرد محلی در برخی مراکز تصمیم‌گیری انتقاد شد و از اینکه شایسته گزینی وجود ندارد سخن به میان رفت که نتیجه آن شد به تدریج گفتمانی به وجود آمد که به نظر می‌رسد فراجناحی است و بر تغییر و اصلاح قانون انتخابات با هدف کارآمد ساختن قوه مقننه و بعد از آن اجراییه عزمی راسخ دارد و به این ترتیب بود که اصلاح قانون انتخابات با تمرکز بر استانی کردن حوزه‌های انتخاباتی آن هم پس از اخذ نظرات کارشناسی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه برخی موضع‌گیری‌ها و تحلیل‌هایی که طی یکی دو هفته اخیر صورت گرفت نشان می‌دهد که آنچه پیش از این در ضرورت اصلاح گفته شده در راستای بیان مسئله بوده نه حل مسئله که حالا برخلاف رویکرد پیشین گفته می‌شود این طرح ضربات بزرگی بر عدالت و جمهوریت می‌زند که به نظر می رسد اصلاح قانون انتخابات با موانع جدی روبه رو خواهد بود.

میرزایی بیان کرد: چالش آخر در حوزه روابط خارجی است، واقعیت آن است که خروج ترامپ از برجام و متعاقب آن برگشت تحریم‌های آمریکا گفتمان درست دولت روحانی در عرصه روابط خارجی را با مشکل مواجه ساخته است و بیم آن می‌رود که اصل و اهمیت دیپلماسی به عنوان یکی از ابزارهای کم هزینه برای نیل به توسعه را به حاشیه ببرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در این چارچوب فقدان چارچوب‌های مالی- نظری و نداشتن راهبرد در حوزه دیپلماسی نه تنها برنامه توسعه کشور بلکه در حوزه استراتژی کشور را با مشکل مواجه می‌سازد که متأسفانه ما هنوز هنر استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی برای توسعه کشور را نیاموخته‌ایم و لذا از ابزارها استفاده درست نمی‌کنیم که واقعیت فهم و درک اینکه چرا به جای اصلاح نارسایی‌ها و معایب این اندازه خود را درگیر مسائل فرعی کرده‌ایم دشوار شده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون که در فصل تدوین بودجه قرار داریم انتظار مردم نجیب و همیشه در صحنه استان ایلام این است که در کنار دولت، مجلس ، توجه ویژه‌ای در تخصیص اعتبارات مناسب در جهت ارتقاء شاخص‌های توسعه بالاخص فراهم نموده و زیرساخت‌ها در حوزه راه، بهداشت و آب داشته باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در پایان به نیابت از مردم خوب ایلام از زحمات و اهتمام وزیر محترم نفت در توسعه طرح‌های مربوط به نفت و گاز و پتروشیمی در ایلام قدردانی کرده و همچنین ضمن قدردانی از زحمات وزیر جهاد کشاورزی از ایشان تقاضا می شود در تکمیل سامانه گرمسیری تسریع کند.

عدالت و شفاف سازی دوای درد بودجه سال 98

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در پارلمان در نطق میان دستور، با تسلیت شهادت فاطمه زهرا (س) و یادآوری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: سالگرد پیروزی انقلاب را با قدرت و قوت جشن می گیریم و توهمات دشمن را خنثی و بی اثر می کنیم و در حرکت انقلابی که مقام معظم رهبری، مردم و دولت مان خواهد داشت این جشن منجر به ناامیدی دشمن خواهد شد. 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دشمن معیشت مردم را هدف گرفته است، افزود: دشمن تمامی تیرهای خود را شلیک کرده و امروز با تمام قدرت در رابطه با معیشت مردم کار می کنند.

وی با یادآوری اینکه از دولت انتظار داشتیم در بودجه 98 معیشت مردم را شفاف ببیند، تصریح کرد: معیشت مردم در بودجه دیده نشده و امروز مجلس در معرض یک آزمایش بزرگ در رابطه با معیشت مردم است انتظار می رود درست تصمیم گیری و معیشت مردم را به نحو مطلوب مدیریت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه فرار مالیاتی از درآمد مالیات و همچنین فرار از پرداخت عوارض گمرکی از میزان اخذ شده بیشتر است، گفت: اگر شفاف سازی کنیم به طور قطع منابع مالی خوبی از طریق شرکت ملی نفت، شرکت پخش فرآورده های نفتی، شرکت گاز و پتروشیمی داریم.

خجسته دوای درد بودجه سال 98 را عدالت و شفاف سازی دانست و افزود: انتظار می رود همانطور مبلغ هدفمندی یارانه ها 31 هزار میلیارد تومان بود و با پیگیری ها 36 هزار میلیارد تومان شد و امروزه با شفاف سازی می بینیم که 142 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که 7 هزار میلیارد تومان آن مختص محرومان است انتظار می رود از طریق شفاف سازی و منابعی که مجلس می تواند اختصاص دهد معیشت مردم را حل کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان دولت 7 هزار میلیارد تومان در بودجه و مجلس 2 هزار میلیارتومان در نظر گرفته است، گفت: اگر 5 میلیارد تومان دیگر پیش بینی کنیم بحث رتبه بندی در بودجه 98 حل خواهد شد و این را باید عملیاتی کنیم.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت توجه جدی به حوزه فرهنگ و فرهنگیان، افزود: به همسان سازی حقوق بازنشستگان باید توجه شود و همچنین حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و حاشیه نشینان و روستاییان باید در دستور کار قرار گیرد و منابع حمایتی را پیش بینی کنیم.

وی خطاب به نمایندگان با تاکید بر اینکه مردم در شرایط سختی به سر می برند، تصریح کرد: در بودجه 98 باید از این شرایط عبور کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه سایپا و ایران خودرو متعهد به تحویل 270 هزار خودرو با قیمت قبل هستند، گفت: متاسفانه خودروسازان قیمت ها را سه نرخی کرده اند و جوابگوی مردم نیستند و به کمیسیون اصل 90 تاکنون هیچ جوابی نداده اند؛ آقای وزیر شما از جنس مردم هستید این مساله را باید حل کنید و خودرو باید با همان قیمت قبل به مردم تحویل داده شود.

خجسته با انتقاد از قاچاق بی رویه طیور و دام خطاب به وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این موضوع را کنترل کنید، افزود: نیازهای اولیه مردم قاچاق می شود؛ این چه نوع مدیریت کشورداری است چرا باید نیاز اولیه مردم به خارج از کشور برود و ما سکوت کنیم این دیگر کار آمریکا نیست و خودمان درگیر هستیم باید این موضوع را مدیریت کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی در بحث دامداری سنتی وام ها را ارائه کند و جلوی پرداخت آنها را نگیرد، گفت: این وام ها باید به استان هایی که نیاز دارند پرداخت شود.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس دهم، یادآور شد: از دکتر لاریجانی به صورت کتبی خواستم جلسه محرمانه ای را داشته باشیم و بنده به عنوان رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی بحث های گمرک و فسادهای موجود را گزارش کنیم انتظار می رود به این موضوع توجه شود./856/پ201/ق

ارسال نظرات