۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۹۴۲۹۲

تبیین سیره فاطمی در نشست ایرانیان هند

تبیین سیره فاطمی در نشست ایرانیان هند
نشست تربیت دینی ویژه ایرانیان مقیم هندوستان در آستانه ایام فاطمیه با موضوع «پرتوی از سیره و سنت حضرت فاطمه زهرا(س)» در این کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، به گزارش خبرگزاری رسا، یازدهمین نشست تربیت دینی ویژه ایرانیان مقیم دهلی‌نو در آستانه ایام فاطمیه با موضوع «پرتوی از سیره و سنت حضرت فاطمه زهرا(س)» در این شهر برگزار شد.

این نشست با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، رییس جامعة المصطفی العالمیه در هندوستان و با حضور مسئولان و کارکنان نهادهای جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو و خانواده‌های آنان، شامگاه پنجشنبه، ۲۷ دی‌ماه، در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی كشورمان برگزار شد.

این مراسم با قرائت دعای کمیل آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام صالح با موضوع «سیره و سنت حضرت فاطمه الزهرا(س)» سخنرانی كرد.

صالح در این سخنرانی از مظلومیت‌ حضرت فاطمه(س) سخن گفت و با تبیین اختلاف تاریخی در تعیین تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) اظهار كرد: باید به اصول زندگی فاطمی توجه کنیم و با آشنایی با این اصول زندگی خود را بر آن اصل بنا نهیم. همچنین، تاریخ دقیق ولادت و وفات حضرت زهرا(س) معلوم نیست و این هم شاید سری است از اسرار آن بانوی بزرگ.

صالح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه زن در اسلام و تشریح ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا(س) گفت: فاطمه زهرا(س) دختر پیامبر اكرم(ص)، سیماى پرفروغ ایمان، نمونه روشن تقوا و اسوه تمام‌‏عیار زن مسلمان است. در فضیلت آن بانوى بزرگوار نویسندگان مذاهب اسلامى روایت‌ها آورده‌‏اند كه هر یک بیانگر گوشه‌‏اى از عظمت روحى آن نور مبین و گوهر ثمین است.

وی در ادامه با تأكید بر اینكه باید با الگوهای واقعی و اسوه‌های حسنه از جمله حضرت زهرا(س) آشنا شویم، گفت: آن حضرت در طول عمر کوتاهش تأثیر بسزایی در جامعه بشری داشته است. نقش آن حضرت در حمایت از ولایت بی‌نظیر است و در مقطع کنونی نیز جامعه اسلامی ما نیاز به حمایت از ولایت امر را دارد.

این مراسم با ذکر مصیبت آن حضرت پایان یافت و حاضران بر مظلومیت آن بانوی عزیز گریستند./847/ب101/ف

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات