۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۵۹۴۳۰۰
حجت الاسلام تقی‌زاده:

حفظ شئون ایام فاطمیه در دهه فجر مورد تأکید است

حفظ شئون ایام فاطمیه در دهه فجر مورد تأکید است
مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: حفظ شئون ایام فاطمیه در دهه فجر مورد تأکید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی‌زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه هماهنگی ویژه برنامه های مربوط به 12 بهمن در تبریز اظهار داشت: تمامی کاگروه‌های فعال در ستاد بزرگداشت دهه فجر استان آمادگی کامل برای اجرای ویژه برنامه های دهه فجر را دارا هستند.

وی با بیان این‌که روز 12 بهمن با عنوان «انقلاب اسلامی؛ 40 سال مکتب فکری امام راحل، نصرت الهی و ولایت‌مداری» نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرموده‌اند؛ این انقلاب بی‌نام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست، از این رو در کلیه شهرستان‌ها و مرکز استان در این روز برنامه میثاق امت با ولایت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام تقی‌زاده با اشاره به این‌که 12 بهمن مصادف با روز جمعه بوده و برنامه‌ها قبل از آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برگزار می شود، افزود: امسال شاهد اجرای گروه‌های سرود 1600 نفری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در مصلاهای سراسر آذربایجان‌شرقی نیز خواهیم بود.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که امسال مراسم زنگ انقلاب در مدارس منتخب برای روز 13 بهمن پیش‌بینی شده است، افزود: تلاقی دهه فجر با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) فرصتی برای تبیین ریشه‌های فاطمی انقلاب اسلامی است، از این رو حفظ شئون و حرمت این ایام سوگواری در ویژه برنامه های دهه فجر مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که تلاش شده تا برنامه‌های ایام فاطمیه و جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرند، خاطرنشان کرد: بر این اساس فضاسازی شهری با پرچم های الوان مذهبی و منقش به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) در اولویت بوده و امسال چراغانی معابر صورت نخواهد گرفت.

حجت الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: برنامه ریزی شده تا از غروب 21 بهمن پرچم های عزا جمع‌آوری شده و با تمامی تشکل های مردمی و دولتی برای بزرگداشت پرشور یوم الله 22 بهمن هماهنگی صورت گرفته است، همچنین آئین نورافشانی و گلبانگ تکبیر بر خلاف سال های گذشته به شامگاه 22 بهمن انتقال یافته است.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی خواستار تعامل حداکثری و هماهنگی نزدیک کارگروه‌ها و نهادهای دخیل در اجرای ویژه برنامه های دهه فجر با یکدیگر شد و افزود: انتظار داریم امسال بر خلاف خواست دشمنان، شاهد برگزاری باشکوه‌ترین برنامه‌ها در گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باشیم./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات