۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۹۴۳۴۵
امام جمعه موقت اصفهان:

حضرت زهرا فدایی ولایت بودند

حضرت زهرا فدایی ولایت بودند
آیت الله مهدوی با اشاره به آیه نور گفت: امیرمؤمنان (ع) طبق روایات نور هستند و حضرت زهرا (س) به عنوان زجاجه محافظ ولایت بوده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی بعد از ظهر امروز که در مدرسه علمیه ملاعبدالله واقع در جنب میدان امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: حضرت زهرا (س) در همه زمینه‌ها الگوی بشریت هستند.
 
وی در ابتدا افزود: انتخاب‌هایی که از سوی خداوند انجام می‌شود و به واسطه آن افراد متمایز می‌شوند به سبب وجود یکسری ویژگی‌های خاص در شیء یا شخص منتخب است؛ انسان باید به واسطه قدرت اختیارش صفات مثبت را در خودش ایجاد و تقویت کند تا خداوند او را به عنوان یک بنده خاص برگزیند.
 
آیت الله مهدوی اظهار کرد: خداوند حضرت مریم (ع) را به سبب وجود یکسری صفات برگزیده برمی گزیند؛ حضرت زهرا (س) نیز دارای صفات بی شماری هستند که هر کدامش می‌تواند برای انسان قابل استفاده باشد؛ یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا (س) نوع عبادت و بندگی ایشان در درگاه خداوند بوده است؛ در روایت آمده است پا‌های حضرت زهرا (س) به سبب دوام در حضور در نماز وَرم می‌کرده است.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خانه داری حضرت زهرا (س) نیز می‌تواند بسیار آموزنده باشد؛ در روایت آمده است دستان حضرت فاطمه (س) در اثر آسیاب گندم و جو تاول زده بوده است؛ حضرت زهرا (س) در تربیت فرزند بی نظیر هستند، فرزندانی که وجودشان سبب محافظت از اسلام است.
 
امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که همه مسلمانان مدیون صلح امام حسن (ع) هستند، خاطرنشان کرد: امام حسن (ع) به واسطه صلحشان اسلام را از خطر زوال و نابودی حفظ کردند؛ خلفایی همچون معاویه و فرزند منحوسش یعنی یزید قصد نابود کردن اسلام را داشتند و رفتار متناسب امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در هر زمان اسلام را حفظ کرد.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: حضرت زهرا (س) در شوهرداری الگو بوده اند؛ حضرت زهرا (س) هیچ گونه درخواستی از همسرشان نداشتند؛ در بستر بیماری امیرمؤمنان (ع) نزد همسرشان رفتند و به ایشان گفتند چه چیزی میل دارید، حضرت زهرا (س) گفتند، اگر انار باشد به آن متمایل هستم.
 
وی افزود: حضرت زهرا (س) در دین داری بسیار قوی بوده اند؛ خطبه فدکیه خطبه‌ای بی نظیر است که بنده با ملاحظه این خطبه با جرأت می‌گویم در این خطبه پنج جمله دو کلمه‌ای در رابطه با هدف خلقت آمده است که سیصد آیه قرآن در این عبارات جمع آوری شده است که اگر هزار سال هزار نفر تلاش کنند نمی‌توانند چنین جملاتی بیان کنند.
 
آیت الله مهدوی در پایان با بیان این که حضرت زهرا (س) فدایی ولایت بوده اند، اظهار کرد: امیرمؤمنان (ع) طبق روایات نور هستند و حضرت زهرا (س) به عنوان زجاجه یعنی شیشه اطراف نور مطرح هستند و با وجود خودشان از ولایت محافظت کردند؛ ما نیز وظیفه داریم از ولایت محافظت کنیم تا دشمنان به آن ضربه نزنند و همچنان به کل دنیا آن را منتشر کنیم./۸۶۷/پ210/ب1
محمد قربانیان
ارسال نظرات