۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۹۴۳۹۱

برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه با حضور آیت الله مکارم شیرازی

برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه با حضور آیت الله مکارم شیرازی
بیستمین همایش کتاب سال حوزه علمیه با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیستمین همایش کتاب سال حوزه علمیه با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه برگزار می شود.

نشست خبری همایش کتاب سال حوزه پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی معاون پژوهش حوزه و حجت الاسلام مقیمی حاجی دبیر همایش در محل سالن جلسات انجمن های علمی حوزه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

براساس این گزارش، بیستمین همایش کتاب سال حوزه علمیه و دومین جشنواره مقالات علمی پژوهشی و فصلنامه های حوزوی پنج شنبه چهارم بهمن ماه ساعت 9 صبح در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار می شود.

گفتنی است، در این همایش بیش از هزارو 171 کتاب و پایان نامه و 125 مقاله از 47 نشریه حوزوی ارسال شده است که در روز پنج شنبه از صاحبان آثار برتر تقدیر می شود.

حجت الاسلام مقیمی در این نشست اظهار کرد: به دلیل تقارن بیستمین همایش کتاب سال حوزه با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بخش ویژه ای در این همایش تحت عنوان انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است.

دبیر بیستمین همایش کتاب سال حوزه و دومین جشنواره مقالات علمی پژوهشی و فصلنامه های حوزوی ادامه داد: از میان کتاب ها و پایان نامه های ارسالی به دبیرخانه همایش132 کتاب و پایان نامه، مرتبط تشخیص داده و از میان آنها 9 اثر به عنوان کاندید انتخاب شده اند و در نهایت در روز همایش از 3 اثر تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: در بیستمین همایش کتاب سال حوزه کتاب ها یا پایان نامه های مرتبط با محورهای فضای مجازی، الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، علوم انسانی اسلامی، جمعیت و برخی محورهای دیگر از امتیاز ویژه ای برخوردار هستند که از میان آثار ارسالی 140 اثر دارای این ویژگی هستند و در روز همایش از 4 اثر به عنوان امتیاز ویژه تقدیر می شود.

حجت الاسلام مقیمی خاطرنشان کرد: با توجه به این که رسالت های حوزه علمیه در زمینه ترویج دین، در کنار آثار علمی، ترویجی و پژوهشی رده علمی تبلیغی نیز در نظر گرفته شده است بنابراین آثار مرتبط با مسائل فرهنگی و تبلیغی به صورت مستقل با یکدیگر به رقابت پرداخته اند.

تعداد مقالات ارسالی

وی با اشاره به تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه بیستمین همایش کتاب سال حوزه، بیان کرد: در مجموع هزار و 171 کتاب و پایان نامه سطح چهار به دست دبیرخانه رسیده است که پس از ارزیابی اجمالی در 18 گروه علمی 219 اثر، امتیاز به مرحله ارزیابی تفصیلی راه پیدا کرده اند و در نهایت 51 اثر به عنوان کاندیدا معرفی شده اند.

دبیر بیستمین همایش کتاب سال حوزه ادامه داد: گروه انقلابی اسلامی 125 اثر، اخلاق و عرفان 115 اثر و کلام 117 اثر بیشترین مقالات ارسالی و گروه های اقتصاد با 13 اثر و مدیریت با 11 اثر کم ترین مقالات ارسالی را داشته اند؛ از میان آثار ارسالی نیز هزار و 113 کتاب و پایان نامه برای برادران و 59 کتاب و پایان نامه برای خواهران است.

وی در زمینه تعداد مقالات ارسالی به دومین جشنواره مقالات علمی پژوهشی و فصلنامه های حوزوی گفت: فصلنامه های حوزوی 47 نشریه هستند که 125 مقاله از سوی اعضای هیأت تحریریه به ازای هر شماره یک مقاله ارسال شده است که 56 مقاله شرایط لازم برای اررزیابی تفصیلی را داشته اند.

تقدیر از شخصت آیت آلله هاشمی شاهرودی

حجت الاسلام مقیمی خاطرنشان کرد: در بیستمین همایش کتاب سال حوزه همانند سال های گذشته از دو شخصیت علمی حوزوی یعنی مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان شخصیت فقهی و سیاسی و محمدمهدی موسوی خلخالی از اساتید درس خارج حوزه علمیه مشهد تقدیر خواهد شد.

وی در پایان گفت: بیستمین همایش کتاب سال حوزه و دومین جشنواره مقالات علمی پژوهشی و فصلنامه های حوزوی با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله اعرافی پنج شنبه چهارم بهمن ماه ساعت 9 در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار می شود./1324/1324/پ202/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات