۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۹۴۴۳۷

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
500 برنامه جشن انقلاب در 100 کانون، صدور 250 سند مالکیت وقفی در قاینات و نمایشگاه مبارزات حق طلبانه قاینی ها عناوین اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، رابط کانون های فرهنگی هنری مساجد قاینات با بیان اینکه بیش از 500 برنامه در 100 کانون فرهنگی هنری در دهه فجر انقلاب اسلامی در قاینات اجرا می شود، برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی و شب شعر و شب خاطره گویی را از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای بزرگداشت دهه فجر اعلام کرد.

حسین یعقوب پور، افزود: قرائت سرود انقلاب در میدان امام خمینی (ره) توسط گروه سرود 80 نفری از دیگر برنامه هاست.

وی برپایی میز خدمت با شرکت پزشکان و ویزیت رایگان اقشار آسیب پذیر در دهه فجر، دیدار با خانواده شهدا، رقابت های ورزشی، اجرای جنگ شادی و تجلیل از ایثارگران عضو کانون های فرهنگی مساجد را از جمله برنامه های کانون ها در دهه فجر اعلام کرد.

صدور 250 سند مالکیت وقفی در قاینات

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قاینات با بیان اینکه 250 فقره سند مالکیت موقوفه از ابتدای امسال در قاینات صادر شد، گفت: تا پایان سال 40 سند دیگر صادر می شود.

حجت الاسلام رحیمی افزود: این اسناد شامل آب و اراضی و عرصه های تجاری، مسکونی و اداری و ارزش تقریبی آن 30 میلیارد ریال است که این موقوفه ها به رقبات شهرستان افزوده شده است.

وی بدهکاری برخی از اداره ها و نهادها را به موقوفات 100 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: 900 موقوفه، هزار و 520 رقبه و 15 بقعه متبرکه در قاینات وجود دارد.

«آبروی محله، افتخار کوچه» در طبس

یادبودی با عنوان «آبروی محله، افتخار کوچه» برای شهید حسن عباسیان و یاد و خاطره شهدای پایگاه شهید محلاتی شهرک شهید صدوقی طبس برگزار شد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در این مراسم، گفت: بانوان نقش بسیار مهمی در ساختن جامعه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: آن چه از اسلام به ما رسیده به دلیل نقش بسزای حضرت خدیجه (س) و حضرت فاطمه (س) در اسلام بوده است.

وی با اشاره به این که مساجد باید بیشتر از قبل احیا شود ادامه داد: اگر مساجد احیا شود همه مشکلات رفع می شود. به گفته وی، یکی از سرمایه های همه خانواده ها، شهدا هستند.

نمایشگاه بزرگ مبارزه حق طلبانه قاینی ها

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاینات با بیان اینکه نمایشگاه بزرگ مبارزات حق طلبانه مردم انقلابی و مبارز قاینات در قالب عکس برپا می شود، اظهار کرد: شب شعر انقلاب و خاطره گویی توسط پیش کسوتان دوران پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر از جمله برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت بزرگداشت دهه فجر است.

میر زنگویی، شبی با قرآن در مساجد توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد، اجرای موسیقی مقامی، دیدار با خانواده شهدای پیروزی انقلاب اسلامی، گلباران تمثال مبارک امام راحل (ره)، شهدای انقلاب اسلامی و برگزاری جنگ شادی را از دیگر برنامه ها دانست و ادامه داد: یکی از برنامه های جذاب دهه فرخنده فجر، اجرای برنامه متنوع آتشونی انقلاب همراه با خاطره گویی، شعر، سرود و موسیقی به همراه اعضای خانواده های آنان در منطقه نمونه گردشگری است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات