۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۵۹۴۴۶۳
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تهران:

پیوند بین انسان و امام زمان منوط به شناخت حضرت زهرا است

پیوند بین انسان و امام زمان منوط به شناخت حضرت زهرا است
حجت الاسلام کرمی گفت: پیوندی که بین انسان و امام زمانش حاصل می‌شود منوط به شناخت حضرت فاطمه زهرا(س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی کرمی مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تهران در مراسمی که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، درباره علت اینکه امام زمان(عج) حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار داده است، گفت: در روایات آمده خلقت پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) به واسطه خلقت حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی افزود: عالی‌ترین درجه معنوی به فرمایش امام صادق(ع) این است، کسی که قدر و ارزش حضرت فاطمه زهرا(س) را بشناسد مثل این است که شب قدر را درک کرده است؛ پیوندی که بین انسان و امام زمانش حاصل می‌شود منوط به شناخت حضرت فاطمه زهرا(س) است.

کارشناس دینی بیان داشت: تا زمانی که پیامبر اکرم(ص) حضور داشت و می‌توانست برنامه‌ها را به صورت شفاف تبیین کند، بیان کرد؛ وجود شریف نبی اکرم(ص) نمونه و الگویی بود که باید در گفتار، رفتار و سکنات ایشان مدنظر قرار می‌گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) اتفاقاتی رخ داد که لازم بود الگویی وجود داشته باشد تا بتواند امت را هدایت کند، در عین حال محدودیت‌هایی برای اولیای الهی مخصوصاً شخص پیامبر(ص) وجود داشت که این محدودیت‌ها برای سایرین نبود.

حجت الاسلام کرمی ابراز داشت: با توجه به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) معصومه است و خطا در رفتار و اعمال او راه ندارد، مسؤولیت‌ها و ماموریت‌هایی که امام جامعه داشت، حضرت فاطمه زهرا(س) نداشت و حتی می‌توانست به گونه‌ای دیگر تصمیم بگیرد و عمل کند.

وی در ادامه بیان داشت: برای همه اولیای الهی و ائمه‌ای که به امامت منصوب شدند و در میان مردم بودند، ملاحظاتی وجود داشت که بر آن ملزم بودند اما برای شخصیتی مانند حضرت فاطمه زهرا(س) که منسب امامت ندارد و خود ماموم و ولایت‌مدار است آن ملاحضات وجود ندارد.

وی افزود: امام زمان(عج) می‌فرمایند بر تمام اولیای الهی و ائمه اطهار بیعتی است و این بیعت تنها بر گردن من نیست؛ در زمان ظهور امام زمان(عج) حجت بر افراد تمام شده است و علت گرایش به امام زمان(عج) نیز همین امر است و هیچ ریب و شبهه‌ای در رابطه با امام زمان(عج) برای کسی باقی نمی‌ماند.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: دلیل تشابه امام زمان(عج) و حضرت فاطمه زهرا(س) شاید همین باشد که امام فرمود من نیز مانند ایشان عمل می‌کنم، ملاحضه نخواهم کرد و اهل مجادله مورد پذیرش من نیستند./۹۶۹/پ202/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات