۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۸
کد خبر: ۵۹۴۴۸۵
سر مقاله؛

گران‌فروشی بیداد می‌کند

گران‌فروشی بیداد می‌کند
ما در کشور هم گرانی داریم و هم گران‌فروشی؛ گرانی ماحصل عیوب بازار است و گران‌فروشی تصمیم دلالان و صادراتچی‌ها و واسطه‌های خرد و کلان.
به گزارش خبرگزاری رسا، ما در کشور هم گرانی داریم و هم گران‌فروشی؛ گرانی ماحصل عیوب بازار است و گران‌فروشی تصمیم دلالان و صادراتچی‌ها و واسطه‌های خرد و کلان.
 
برای مبارزه با گران‌فروشی مکانیزم‌های مشخصی پیش‌بینی شده و قطعاً دولت در این میانه اصلی‌ترین و پاسخگوترین نهاد است؛ اما چرا مردم احساس آرامش یا اطمینان نسبت‌به این فرآیند ندارند؟
 
واقعیت آن است که گران‌فروشی کالا و خدمات، به شکلی سرسام‌آور در حال محدودکردن زندگی روزمره و همه نیاز‌های فوری و غیرفوری مردم است.
 
چاره کار چیست؟ ابتکار عمل و کاستن ناکارآمدی واحد‌های دولتی متکفل وضعیت؛ واحد‌هایی که قانون‌های خاصی نیز برای آن‌ها وجود دارد و تاکنون هم مجموعه اقدامات پراکنده‌ای را انجام داده‌اند.
 
البته ممکن است که قوه مجریه برای مهار گران‌فروشی از دستگاه‌های دیگر نیز یاری بطلبد، لیکن این مهم، چیزی از مسوولیت اولیه آن‌ها در کنترل بازار کم نمی‌کند که بخش اصلی‌اش در وزارت صمت قرار دارد؛ در آنجا با یاری اقتصاد، برنامه و بانک مرکزی باید گرانی را مهار کرد و با مکانیزم تعزیرات، گران‌فروشی را.
 
این ضرورت با نزدیک‌تر شدن به پایان سال و افزایش همیشگی قیمت‌ها اولویت افزو‌ن‌تری از گذشته یافته و‌ای کاش مقامات مسوول در دولت هم، همین نگاه را داشته باشند. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
منبع: صبح نو
ارسال نظرات