۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۹۴۵۰۲
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

فعالیت 40 مشاور در مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران

فعالیت 40 مشاور در مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از فعالیت 40 مشاور مجرب در مرکز مشاوره حوزه علمیه استان خبر داد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از افتتاح رسمی دفتر مرکز مشاوره حوزه در مدیریت حوزه علمیه استان خبر داد.
 
وی با بیان این که این مرکز با حضور مدیر کل مرکز مشاوره معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در ساری افتتاح و آغاز به کار کرد، افزود: با افتتاح فضای جدید، بستر‌های لازم به منظور تقویت برنامه‌های مشاوره‌ای در مدارس علمیه استان رونق بیشتری خواهد گرفت.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر ۴۰ مشاور متخصص در این مرکز مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: این افراد دوره‌های تخصصی لازم را برای حضور در مدارس و ارائه خدمات مشاوره‌ای به طلاب دیده اند.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که همزمان با افتتاح فضای جدید مرکز مشاوره حوزه علمیه استان، مراسم اختتامیه دوره دوم تربیت مشاور استان نیز برگزار شد، بیان داشت: هر یک از این دوره‌ها به صورت مقدماتی و تکمیلی است که تاکنون حوزه علمیه استان موفق به برگزاری دو دوره تربیت مشاور شده است.
 
وی در ادامه سخنان خود از برگزاری تخصصی مراحل بعدی دوره تربیت مشاور استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در مرحله تکمیلی این دوره‌ها استعداد‌های مشاوران در هجده عنوان مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد و هر یک از مشاوران بر اساس تخصص و استعدادی که دراین محور‌ها دارند به کار گرفته خواهند شد.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از انجام مکاتباتی به منظور اخذ مجوز راه اندازی سطح سه رشته مشاوره اسلامی در حوزه علمیه استان خبر داد و تصریح کرد: با راه اندازی این رشته تخصصی، مشاوران می‌توانند به صورت کاملاً تخصصی و در سطوح بالا به تحصیل در این رشته اقدام کنند.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که تلاش ما راه اندازی یک رشته تخصصی با عنوان مشاوره اسلامی در حوزه علمیه مازندران است، بیان داشت: با تربیت مشاوران متخصص می‌توانیم از توان و ظرفیت این افراد در ارائه امور مشاوره‌ای در سایر نهاد‌ها و مراکز بهره گیریم.
 
وی با اشاره به این که مشاوره در حوزه یکی از مسائل محوری است که خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد توجه عمیق به این موضوع هستیم، خاطرنشان کرد: مشاوره مناسب به یک طلبه در سطوح مختلف حوزه می‌تواند همچون چراغی مسیر رشد و تعالی را برای او روشن سازد./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات