۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۹۴۵۳۴

تأکید آیت الله علوی گرگانی بر اهتمام حوزه به تبلیغ در عرصه بین المللی

تأکید آیت الله علوی گرگانی بر اهتمام حوزه به تبلیغ در عرصه بین المللی
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که باید اسلام را به جهان معرفی کنیم، بر اهتمام طلاب آشنا به زبان های خارجی به تبلیغ در خارج از کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب جامعه المرتضی با اشاره به لزوم تبلیغ درست دین در سراسر جهان اظهار داشت: مسأله مهم این است که باید اسلام را با زبان نرم معرفی کرد.

وی دین اسلام را دین برهانی و منطقی دانست و تأکید کرد که ما هیچگاه به دنبال این نیستیم که با زور و قدرت دین را به کسی تحمیل کنیم بلکه اگر راه درست رساندن مفاهیم دین را بلد باشیم به نتیجه می‌ رسیم.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی یادآور شد: بدون شک خیلی از اوقات کوتاهی از ما طلبه ها است که کاری را که باید انجام بدهیم ترک می‌ کنیم، چراکه اسلام خود حقیقتی دارد که مردم را به سمت خودش جذب می‌ کند.

وی قدرت امروزی شیعه و حوزه های علمیه را بی بدیل خواند و یادآور شد: یکی از طلبه ها نقل می‌ کرد که برای تبلیغ به آفریقا رفته بود، در آنجا با افرادی وهابی مواجه شده بود که ابتدا مانع کار او می‌ شدند ولی وقتی دیدند که این طلبه فردی با سواد و اهل منطق است نتوانستند در برابر او کاری کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه تصریح کرد: امروز روحانیت دیگر طبقه ضعیف جامعه نیست و نباید از دشمنان و مشکلات افراد بی دین هراس داشته باشد و این را بداند که مطابق روایت نبوی «الاسلام یعلو و لا یعلی علیه» اگر در مسیر درست تبلیغ دین گام بردارد حتما موفق می‌ شود.

وی با اشاره به آیه «خذوا ما آتیناکم بقوه و اذکرو ما فیه» عنوان کرد: قرآن می‌ فرماید: حقایق دین را با قدرت بگیرید و برای مردم بیان کنید که حتما قبول خواهند کرد؛ امروز دنیا فهمیده که اسلام دینی کامل و مورد رضایت خدا است به همین جهت مبلغان به ویژه طلابی که با زبان های خارجی آشنایی دارند باید با قدرت در این مسیر گام بردارند.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی یادآور شد: بدون شک روزی خواهد رسید که دنیا در قبضه قدرت اسلام و مسلمانان قرار خواهد گرفت، بنابراین نباید تبلیغ را امری سبک گرفت و باید با جدیت آن را دنبال کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم به کار گیری مبلغان با قدرت بیان و فصاحت لسان برای تبلیغ در خارج از کشور تصریح کرد: همه طلاب قدرت سخنرانی و بیان ندارند و این اشکالی برای آنها محسوب نمی شود و می‌ توانند در امور دیگری خدمت کنند./1330/پ202/ق

ارسال نظرات