۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۹۴۶۰۵
یادداشت؛

آینده درخشان انقلاب و عصبانیت دشمنان

آینده درخشان انقلاب و عصبانیت دشمنان
به رغم وجود برخی کاستی‌ها در روند اداره کشور، نظام اسلامی در چهل سال گذشته توانسته در مسیر تحقق آرمان‌ها واهداف انقلاب گام بردارد.
به گزارش خبرگزاری رسا، روز گذشته وزیر خارجه امریکا با ادعای تلاش ایران برای گسترش مذهب شیعه در جهان، شیعه هراسی را نیز بر ابعاد قبلی جنگ روانی خود علیه مردم ایران افزود و در گفتگو با خبرنگار شبکه رسانه‌ای «سینکلیر» در پاسخ به این پرسش که چه تغییری را در ایران انتظار دارد با ادعای اینکه حاکمیت ایران به فکر انقلابی‌گری دینی و گسترش آن در سرتاسر منطقه و حتی در اروپا است، می‌گوید «خواست ما از جمهوری اسلامی ایران خیلی ساده است: سلاح اتمی نساز، به برنامه هسته‌ای خود ادامه نده و...»
 
او سپس می‌افزاید: «چیزی که از ایران می‌خواهیم، این است که کشوری بشود که رفتاری نرمال داشته باشد.» این در حالی است که وزیر خارجه امریکا هفته پیش در جریان دوره‌گردی خود در کشور‌های منطقه با تأکید بر براندازی نظام ایران گفته بود «ما تلاش می‌کنیم تا مردم ایران کنترل پایتخت خود را در دست‌گیرند و ایران به یک کشور نرمال تبدیل شود».
 
تردیدی در این نیست که آنچه سبب سردرگمی وهذیان گویی مستأجران جدید کاخ سفید شده است این است که باید درعین اعمال بی‌نظیرترین تهدید‌ها و تحریم‌ها علیه مردم ایران و برای تسلیم ونرمال شدن نظام جمهوری اسلامی ایران مطابق خواست امریکا، به ناچار بر عظمت واقتدار ایران، توان موشکی و هسته‌ای ایران و موج فزاینده گسترش تفکر انقلاب اسلامی نه تنها در منطقه که حتی در اروپا اعتراف کنند.
 
و در شرایطی که به زعم خود برنامه ریزی کرده وبه این امید نشسته بودند که ایران نتواند چهلمین سال انقلاب خود را جشن بگیرد، حالا ناچار شده‌اند که برخورد‌های منافقانه گذشته را کنار گذاشته ودر عین تهدید ایران، برای مذاکره با ایران التماس کنند.
 
شرایط کنونی فشار وتحریم دشمنان علیه ایران اگر چه مشکلاتی را برای مردم ایران ایجاد کرده است، اما این وضعیت در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شرایطی را ایجاد کرده است که حقانیت مردم ایران در لبیک به فراخوان حضرت امام (ره) برای قیام در برابر سلطه گری استکبار جهانی در آستانه انقلاب نیاز به اثبات نداشته و دشمنی آشکار کاخ سفید علیه مردم ایران به گونه‌ای شده است که دیگر کسی از توهم توطئه سخن نمی‌گوید واین واقعیت نقطه عزیمتی برای نسل‌های جدید و برای تداوم انقلاب در چهل سال‌های بعدی است.
 
مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم در روز ۱۹ دی‌ماه با تأکید بر افق روشن انقلاب اسلامی، رسیدن انقلاب به چهل‌سالگی را درروند شکل‌گیری تمدن‌ها، آغاز بلوغ و شکوفایی خواندند و افزودند: «در این مسیر تمدنی، چهل‌سالگی نه دوران پیری بلکه دوران عمق یافتن حرکت‌ها است و به فضل الهی و به برکت «ایمان دینی، عزم راسخ، حضور و آمادگی و کار و تلاش ملت به‌ویژه انبوه جوانان خوش‌فکر، مبتکر و امیدوار به آینده، حرکت تاریخی ملت ایران به نتایج درخشان خود خواهد رسید.»
 
آنچه را که در ترسیم ابعاد روشن انقلاب می‌توان مورد تأکید قرار داد این است که به رغم وجود برخی از کاستی‌ها در روند اداره کشور که آن‌هم محصول ضعف‌ها وناکارآمدی‌ها وغفلت مسئولین از ظرفیت‌های انقلاب وباور واعتماد به دشمنان است، نظام اسلامی در چهل سال گذشته توانسته در مسیر تحقق آرمان‌ها واهداف انقلاب گام بردارد.
 
حفظ استقلال وتمامیت ارضی کشور به رغم تحمل یکی از کم‌نظیرترین جنگ‌های معاصر در عین صلابت وعظمت وایستادگی انقلاب در مقابل سلطه گران جهانی، نمایانگر قابلیت وتوانایی نظام اسلامی در پاسداشت شعار استقلال است.
 
اهتزاز پرچم اسلام در جهان و ایستادگی در برابر حرکت‌های انحرافی تکفیری والتقاطی که با هدف مقابله با حرکت ناب انقلاب اسلامی ایجاد شده بود بیانگر کارنامه روشن انقلاب در پاسداشت اسلامیت نظام است، پاسداشتی که البته هزینه‌های سنگین مادی وانسانی را بر ایران اسلامی تحمیل کرد.
 
انقلاب اسلامی با ارائه تصویری کارآمد از دین به‌عنوان پدیده‌ای معنوی پویا توانست نقش آموزه‌ها و اعتقادات دینی را به‌عنوان منبع معرفتی و راهنمای زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی به منصه ظهور برساند و توان دین را به‌عنوان پرچم معنوی مبارزه برای رفع استیلای بیگانگان، فراروی بشریت قرار دهد و با شاخصه دین‌باوری و آرمان‌خواهی، دین را به‌عنوان پدیده‌ای سیاسی و عنصری فرهنگی معرفی کند.
 
تجلی رکن جمهوریت نظام را در نقش وحضور مردم در همراهی با نظام می‌توان دید. آنچه این روز‌ها قدرت‌های استکباری را عصبانی کرده، همین ویژگی است. چرا که براساس محاسبات آن‌ها باید این فشار‌ها و تحریم‌ها تاکنون چندین بار کشور را دچار چالش وبحران کرده بود، اما برای شکست زنجیره وار فراخوان‌های آن‌ها برای تحریک مردم علیه نظام اسلامی، تنها وتن‌ها دلیلی را که می‌توان آورد این است که مردم به رغم تحمل مشکلات معیشتی وسختی زندگی، پذیرش سلطه بیگانگان را برنتافته و حاکمیت خود را مطلوب‌تر از الگو‌های تحمیلی بیگانگان می‌دانند وحاضر نیستند که همچون قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گاو شیرده بیگانگان باشند.
 
دشمنان فهمیده‌اند که تا زمانی که انقلاب از متن مردم باشد، نمی‏توان آن را شکست داد. مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات‌شان به مناسبت روز ۱۳ آبان ۱۳۹۷ در این زمینه می‌فرمایند: «یکی از مظاهر شکست امریکا این است که نتوانسته بر روحیه استقلال‌طلبی جوانان ما اثر بگذارد. جوانان ما در سراسر کشور احساسات استقلال‌طلبانه دارند؛ بعضی حتی خیلی پایبندی دینی ندارند، اما نسبت به تسلط بیگانه حساس هستند. امروز جوانان ما از جوانان نسل اول انقلاب اگر جلوتر نباشند عقب‌تر هم نیستند.».
 
اما در میان شاخصه‌های کنونی انقلاب آنچه بیشتر قدرت‌های استکباری را عصبانی کرده است نفوذ وگسترش انقلاب در منطقه واقبال مردم در این کشور‌ها به سمت انقلاب اسلامی است که آینده روشن انقلاب را در فراسوی مرز‌های سرزمینی ایران تضمین می‌کند.
 
یعنی همان پدیده‌ای که امریکایی‌ها تحت عنوان شیعه هراسی تلاش دارند نفوذ انقلاب را با آن مهار کنند وبه زعم خود با فشار وتهدید انقلاب را در داخل مرز‌ها محصور کنند، فارغ از آنکه این جذابیت‌های انقلاب اسلامی است که سبب این نفوذ واقبال به سمت آن شده است، چرا که اگر مطابق با ادعای آن‌ها درآمد نفتی ایران باعث این نفوذ شده بود، اکنون رژیم سعودی به دلیل پول پاشی‌هایی که در منطقه کرده است باید محبوب‌ترین دولت بود ونه منفورترین.
 
مقام معظم رهبری در همان دیدار روز ۱۳ آبان ۱۳۹۷ با تبیین دقیق این نکته یادآور می‌شوند: جوان‌های عزیز مؤمن در کشور‌های نزدیک به ما و همسایه ما که انسان حرف‌های آن‌ها را، اقدامات آنان را، پیام‌های آن را می‌بیند، رفتار‌های آنان را، احساس می‌کند که روحیه استقلال‌خواهی در آن‌ها زیاد است. البته -امریکایی ها- بعضی از این چیز‌ها را از چشم ما می‌دانند؛ می‌گویند این به خاطر حرکت جوانان ایرانی است. تهدید می‌کنند ما را، تهدید می‌کنند که چرا جوان‌های فلان کشور به نیرو‌های ما حمله کردند؟... این‌یک واقعیتی است.
 
امریکایی‌ها چرا درک نمی‌کنند؟ نفرت ملت‌ها از خودشان را چرا نمی‌فهمند؟... این احساسات [استقلال‌طلبانه] به‌تدریج در جوانان کشور‌های دیگر به‌خصوص کشور‌های همسایه ما نیز رسوخ کرده است... مردم عراق و سوریه و لبنان و افغانستان و پاکستان از شما متنفرند؛ این به ما چه ربطی دارد؟ چرا امریکایی‌ها نفرت ملت‌ها از خودشان را درک نمی‌کنند؟ بد کردید، سیطره‌جویی کردید و مردم حق دارند از شما متنفر باشند. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات