۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۹۴۶۲۲
حجت الاسلام رحمانی:

رشد و پویایی حوزه‌های علمیه نقش مهمی در استحکام پایه‌های نظام دارد

رشد و پویایی حوزه‌های علمیه نقش مهمی در استحکام پایه‌های نظام دارد
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: به یقین رشد و پویایی حوزه‌های علمیه نقش مهمی در استمرار و استحکام پایه‌های نظام اسلامی خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست با علی کاظمی، نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، کیار، کوهرنگ و اردل، با تشریح وضعیت حوزه‌های علمیه خواهران در این استان تصریح کرد: مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری از سال ۹۰ با ۴ مدرسه علمیه و ۲۹۰ طلبه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد؛ این در حالی است که امروز استان دارای ۸ مدرسه علمیه در سطح دو و یک مرکز تخصصی در سطح سه حوزه است و بیش از یک هزار طلبه در حال تحصیل دارد.

وی با اشاره به مدارس علمیه خواهران حوزه انتخابیه آقای کاظمی خاطرنشان کرد: به لطف الهی امروز در شهرستان‌های فارسان، کیار و کوهرنگ دارای مدرسه علمیه خواهران هستیم و با پیگیری‌های انجام شده، مدرسه علمیه خواهران شهرستان اردل نیز به زودی و در صورت موافقت مرکز راه اندازی می‌شود.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران نیازمند حمایت همه جانبه مسؤولان یه ویژه نمایندگان مجلس هستند، اظهار کرد: به یقین رشد و پویایی حوزه‌های علمیه نقش مهمی در استمرار و استحکام پایه‌های نظام اسلامی خواهد داشت.

وی با انتقاد از کاهش چشمگیر بودجه‌های دولتی حوزه‌های علمیه خواهران در سال‌های گذشته و به ویژه برای سال آینده، تصریح کرد: متأسفانه بودجه‌های حوزه‌های علمیه برای سال آینده کاهش چشمگیر ۴۰ درصدی داشته و این درحالی است که میانگین تخصیص بودجه مرکز در سال‌های گذشته نیز ۷۰ درصد بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه به یقین کاهش اعتبارات بر برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران تأثیر چشمگیری خواهد گذاشت، گفت: می‌طلبد که نمایندگان مجلس در این زمینه حمایت همه جانبه داشته باشند چراکه خدمت به حوزه و حمایت از مدارس علمیه در واقع خدمت به فرهنگ دینی جامعه است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه عدم حمایت دولت از حوزه‌های علمیه سبب شده است فضای تبلیغی خوبی برای معاندین خارج از کشور فراهم شود، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در خط مقدم کار فرهنگی و دینی قرار دارند و نشان داده اند هیچ گاه عرصه را خالی نخواهند کرد./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات