۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۹۴۶۳۲
فضای مجازی و فرهنگ ایرانیان (15)

برخی‌ها برای "کاسبی خودشان" مردم را معتاد فضای مجازی می‌کنند

برخی‌ها برای
مؤمن نسب گفت: جهل، پول و سیاست چیزی است که امروز در فضای مجازی دست به دست هم داده است تا مردم را فریب بدهد.

روح الله مومن نسب، کارشناس فضای مجازی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نقش فضای مجازی آلوده در زندگی اجتماعی افراد گفت: فضای مجازی یک فضای مسموم است که در ذیل آن نرم‌افزارها، بازی‌های رایانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی، پایگاه‌های اینترنتی و به خصوص پایگاه‌های تعاملی نقش بازی می‌کنند.

وی با توجه به نرم‌افزارهایی که امروز در کشور ما فراگیر شده است و باعث آسیب‌های جدی به بنیان خانواده گشته، اظهار داشت: وقتی شما وارد اینستاگرام می‌شوید، یعنی قاعده‌ای را پذیرفته‌اید و در این قاعده در حال تلاش برای بیشتر دیده شدن، هستید. این روند برای شما امتیاز به حساب می‌آید و در این حرکت به کارهایی رو می‌آوریم که آرام آرام کاملا در چارچوب اندیشه‌ای آنها حرکت می‌کنیم.

4 مصاحبه کوتاه // در اینستاگرام اصلا نمی‌توان گناه نکرد

روح الله مومن نسب چندی قبل در یک برنامه تلویزیونی از شبکه سه این سخن را گفته بود که مورد هجمه جریان لیبرال داخلی و کسانی قرار گرفت که منافعی از طریق اینستاگرام دارند.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به آلوده بودن این فضا عنوان کرد: در اینستاگرام چیزهای بد آنقدر در این فضا زیاد است که از آلودگی‌های این مسیر چیزی به شما خواهد چسبید.

وی با تبیین جایگاه خانواده در زندگی افراد به آسیب این نرم افزار در فضای مجازی پرداخت و ادامه داد: امروزه اعضای خانواده هر کدام به سمتی از خانه رفته‌اند و با همدیگر ارتباطی ندارند، با اینکه زیر یک سقف زندگی می‌کنند، ولی لذت طلبی خیلی از پدرومادرها را به اندازه‌ای سرگرم کرده است که به رشد فرزندانشان توجهی ندارند.

مومن نسب به سه عامل اساسی در فضای مجازی و فریب مردم در این مسیر اشاره کرد و افزود: جهل، پول و سیاست چیزی است که امروز در فضای مجازی دست به دست هم داده است تا مردم را فریب بدهد. عده‌ای در فضای مجازی به دنبال رأی هستند، برخی برای پول درآوردن، حاضرند تا مردم را معتاد فضای مجازی کنند و نهایتا جهل باعث شده است تا در میدان آنها بازی کنیم و به وضع امروز دچار شویم.

قابل ذکر است، گفت‌وگوی تفصیلی این مصاحبه به زودی منتشر خواهد شد. /882/ت302/س

ارسال نظرات