۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۹۴۶۶۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
جشنواره هنرهای تجسمی با موضوع قرآن، تهیه 6 مستند در حوزه انقلاب و کرسی های آزاداندیشی از اهم برنامه های چهلمین سال انقلاب در خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در دومین جلسه کارگروه های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: برگزاری جشنواره فیلم فجر برای چهارمین سال متوالی در استان، اکران فیلم های بخش سیمرغ پروانه ها برای دانش آموزان مناطق حاشیه شهر، برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی با موضوع قرآن و عترت و نمایشگاه خوشنویسی «جلوه دیدار» را در زمره برنامه های در نظر گرفته شده در این ایام بیان کرد.

 رییس کارگروه فرهنگی و هنری ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب افتتاح پروژه پلاتوی شیروان، سینمای داریوش و تیتکانلوی فاروج را از دیگر اقدامات ذکر کرد و گفت: 63 برنامه شاخص در دل کمیته فرهنگی و هنری گنجانده شده که اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در روستاها، برپایی گفتمان های دینی، برگزاری یادواره شهدای قرآنی، افتتاح نمایشگاه مدرسه انقلاب و برگزاری جشن های انقلاب از برنامه های این کمیته هاست.

تهیه 6 مستند در حوزه انقلاب در شمال خراسان

غفاری جانشین کارگروه رسانه و فضای مجازی در  جلسه کارگروه های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به اهم برنامه های در نظر گرفته شده از سوی این کارگروه اشاره و اظهار کرد: معرفی شهدای انقلاب، مجموعه 30 سردار، هنرمندان در قالب برنامه آیینه خانه، تهیه 6 مستند در حوزه انقلاب و سیر تاریخی شمال خراسان در قالب برنامه «در مسیر تاریخ» از جمله موارد در نظر گرفته شده است.

برگزاری کرسی های آزاداندیشی با موضوع انقلاب در دانشگاه ها

وثوقی رییس کمیته دانشگاهیان و علم و فناوری ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جلسه کارگروه های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دیدار با 40 خانواده شهید دانشجو و دانشگاه و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در بین دانشجویان و استادان را از دیگر برنامه ها ذکر کرد. وی افزود: حلقه های صالحین با رویکرد ارائه دستاوردهای انقلاب و تریبون آزاد برگزار و اکران فیلم و اجرای نمایش و تئاتر در دانشگاه ها و اردوهای فرهنگی در این ایام انجام می شود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی و مسئول کارگروه دانش آموزی و فرهنگیان هم با بیان این که در قالب هر مدرسه یک ستاد خواهیم داشت و در هر ستاد 10 برنامه اجرا خواهیم کرد، افزود: در مجموع 20 هزار برنامه مدرسه محور و دانش آموز محور برگزار می کنیم.

شورزاده به تشکیل 9 کمیته در ذیل این کمیته اشاره کرد و افزود: 40 عنوان برنامه تدارک دیده شده است که برگزاری جشنواره دانایی و توانایی، مسابقه زندگی به سبک روح ا...، اجرای سرود1357 نفری در 13 و 22 بهمن، همایش یاوران انقلاب و 40 نشست فاطمی از جمله برنامه هاست.

برگزاری 700 برنامه از سوی سپاه استان

جانشین فرمانده سپاه جواد الائمه(ع) و کارگروه دفاعی و بسیج مردمی در جلسه کارگروه های تخصصی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بیان اجرای 700 برنامه در این ایام پرداخت و عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی یگان های نیروهای مسلح، اردوهای زیارتی و جهادی، نشست های بصیرتی، برگزاری برنامه هر کاسب یک دانش آموز و افتتاح بخشی از 84 پروژه محرومیت زدایی با اعتبار 4.5 میلیارد تومان را از مهم ترین برنامه ها اعلام کرد.

سرهنگ چمن رونمایی از تولید مستند نویسندگان انقلاب و پخش فیلم های انقلابی در مساجد، شب شعر انقلاب، اردوهای راهیان نور، نشست رضویون محله و یادواره شهدا را از دیگر برنامه های گنجانده شده در این ایام ذکر  کرد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات