۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۹۴۷۱۱
کارشناس مذهبی:

حضرت فاطمه چراغ هدایت است

حضرت فاطمه چراغ هدایت است
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: حضرت زهرا(س) بعد از وفات پیامبر(ص) به میدان آمد تا مسیر هدایت را نشان دهد و مانع انحراف اسلام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی، کارشناس مذهبی همزمان با ایام فاطمیه، بعد از ظهر امروز در حرم مطهر رضوی به ایراد سخن در خصوص سیره اجتماعی حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت.

وی حضرت فاطمه(س) را چراغ هدایت دانست و گفت: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) وقتی حضرت زهرا(س) انحراف در جامعه اسلامی را مشاهده کرد، به میدان آمد تا مسیر هدایت را نشان دهد و مانع خسارت ناشی از انحراف شود.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که از کسی جز حضرت زهرا(س) خواندن خطبه و روشنگری امکانپذیر نبود، ابراز کرد: بعد از وفات پیامبر(ص) و در زمانی که هنوز ایشان را دفن نکرده بودند، سقیفه تشکیل شد که نشان از برنامه ریزی از قبل داشت.

کارشناس مذهبی افزود: در یک طرف یاران امیرالمومین(ع) بودند که از نظر مالی و موقعیت اجتماعی در سطح پایین قرار داشتند و در طرف دیگر بنی امیه با قدرت تمام و با برنامه ریزی از قبل حضور داشت و در این شرایط امام علی(ع) که نمی توانست از خود تعریف کند، فرزندان ایشان نیز کوچک بودند، بنابراین دخت نبی اکرم به میدان آمد و این خطبه مهم را خواند.

وی با بیان این که خطبه حضرت زهرا(س) خطبه ای ارزشمند است، اظهار کرد: این خطبه از نظر فصاحت و بلاغت هم سنگ با خطبه های امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه است و حضرت زهرا(س) مسائل سیاسی، اعتقادی، اجتماعی و فلسفه احکام را در این خطبه بیان کرده اند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به فراز هایی از خطبه فدکیه، گفت: حضرت زهرا(س) در این خطبه می فرماید:«ای بندگان خدا و ای کسانی که حاملان دین خدا هستید، باید دین به نسل بعد منتقل و مراقب باشید انحراف در شما به وجود نیاید.» این سفارش حضرت را بنیانگذار انقلاب و رهبری به ما دارند که باید نسل انقلابی، انقلاب را درست بشناسد، درست تعریف کرده و درست منتقل کند.

کارشناس مذهبی افزود: کسانی که شاهدان انقلاب هستند و در دوران انقلاب و دفاع مقدس حضور داشته اند باید مراقب بالشند که اگر خشت را کج بگذارند، نسل های بعدی هم به انحراف می رود.

وی ابراز کرد: حضرت زهرا(س) در این خطبه می فرماید:«شما مسؤولید که صدای پیغمبر را به عالم برسانید و باید امامی را انتخاب کنید که در او خداوند و پیامبر(ص) انتخاب کرده و در او ترس و غفلت نیست تا پیام اسلام را به شرق و غرب برساند.»

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که امروز دل ها به ایران و مشهد معطوف شده است، گفت: عمل کردن از مهمترین ابراز پیام است بنابراین باید به گونه ای عمل کرد که پیام انقلاب در آن باشد و با این عمل پیام انقلاب را به سراسر جهان منتقل کنیم.

کارشناس مذهبی افزود: باید اجناسی تولید و عرضه کنیم که در آن درستکاری، صداقت و امانت باشد و کسی که با تولید جنس آبروی جمهوری اسلامی ایران را می برد، خیانت می کند.

وی خاطرنشان کرد: این همه تلاش حضرت زهرا(س) نتیجه خوبی دارد و موجب شد تا ما راه را پیدا کردیم و همه ما مدیون این حضرت هستیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات