۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۹۴۷۲۶
معاون بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب تشریح کرد؛

جزییات دوره آموزشی "کارگاه آشنایی با ایران امروز"

جزییات دوره آموزشی
صالحی با اشاره به جزییات دوره آموزشی "کارگاه آشنایی با ایران امروز"، به تشریح جزییات آن پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی صالحی معاون بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در نشست خبری "کارگاه آشنایی با ایران امروز" که عصر امروز در سالن شهید صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های بخش بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی اظهار داشت: مدیریت بین الملل دانشگاه ادیان یکی از فعال‌ترین بخش‌‌ها در دانشگاه‌های کشور است.

معاون بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی درباره تنوع میهمانان و اساتید خارجی دعوت شده به دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: میهمانان سیاسی، قائم مقام وزیر، رییس مجلس اندونزی، سر اسقف واشنگتن، 37 سفیر خارجی مستقر در تهران، از این دانشگاه و فعالیت‌های آن بازدید داشته‌اند.

وی با بیان این که تاکنون پروژه‌های مختلفی از کشورهای خارجی داشته‌ایم و هشتمین دوره کوتاه مدت شیعه شناسی دانشگاه ادیان اسفندماه تشکیل می‌شود، عنوان کرد: جایگاه زنان، عرفان، اخلاق شیعی، مباحث حوزه و روحانیت، به مدت یک هفته آموزشی برای میهمانان خارجی برگزار می‌شود.

صالحی مطرح کرد: مجموعا 128 نفر در این هفت دوره گذشته شرکت کرده‌اند و دوره جدیدی شروع شده است که نخستین مرحله آن دوره کوتاه مدت مطالعات زنان در ایران و اسلام است که در اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: دوره شیعه شناسی سالانه دوبار برگزار می‌شود و تاکنون 22 نفر از کشورهای مختلف در دوره زنان ثبت نام کرده و حضور آنها قطعی شده است.

معاون بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی درباره ضرورت بازدید اساتید خارجی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با توجه به این که فضای تبلیغاتی ایران هراسی و اسلام هراسی مخصوصا علیه جمهوری اسلامی ایران بر اساس فعالیت‌های رسانه‌های خارجی به وجود آمده است، دیدن دستاوردهای کشور که برای آنها غیرقابل تصور است، امری ضروری محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: گاهی چنان سکوت خبری و فضای شدید تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که حتی حمل و نقل ماشینی در ایران نیز برای مردم غرب و کشورهای استکباری تصور نمی‌شود.

صالحی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره آموزشی افزود: هدف برگزاری این دوره آشنایی با ایران امروز و خنثی سازی تبلیغات مسموم علیه ایران است.

وی ادامه داد: عنوان "آشنایی با ایران امروز" به منظور بازدید اساتید کشورهای خارجی از کشور ایران و استنباط دستاوردهای امروز ایران توسط خود آنها بوده است.

معاون بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی گفت: نهادهایی مانند شهرداری‌های کاشان، تهران، اصفهان و اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اصفهان و خراسان رضوی در این دوره همکاری و مشارکت دارند.

وی با بیان این که میهمانان خارجی هفتم بهمن‌ماه وارد تهران و یازدهم بهمن ماه نیز وارد شهر قم می‌شوند، گفت: این میهمانان از کشورهایی همچون آلمان، لهستان، سوییس، اندونزی، غنا، هندوستان، چین، روسیه، ارمنستان، بوسنی و هرزگوین و عراق هستند که حدود نیمی از آنها خانم و باقی آقایان هستند.

صالحی عنوان کرد: در چهار حوزه الهیات، جامعه شناسی، مدیریت شهری و علوم انسانی، کارگاه‌هایی با عناوین اقوام و ادیان ایران، جایگاه زنان در ایران و اسلامی، هنر و تمدن ایرانی و اسلامی، آموزه‌های شعائر اسلامی برگزار می‌شود.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4

/876/پ202/ج

مهدی شاهی
ارسال نظرات