۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۹۴۷۵۲
امام جمعه موقت اهواز:

انقلاب اسلامی عاملی در حرکت و تحول کشور‌های منطقه و جهان شد

انقلاب اسلامی عاملی در حرکت و تحول کشور‌های منطقه و جهان شد
آیت الله حیدری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ادامه اسلام محمدی است، گفت: انقلاب اسلامی نه تنها سبب پیشرفت ایران بلکه الگوی کشور‌های منطقه و جهان شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، شامگاه گذشته در یازدهمین دوره تربیتی آموزشی الصافات در آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ادامه اسلام ناب محمدی (ص) است، عنوان داشت: انقلاب اسلامی ایران بدون شک بزرگترین حادثه تاریخ معاصر و در دنیای اسلام پس از بعثت پیامبر مکرم اسلام (ص) و صدر اسلام دومین حادثه جهان اسلام است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه دستاورد‌های انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور پس از انقلاب در همه زمینه‌ها از جمله علمی، صنعتی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و دفاعی زیاد است، افزود: اگر هزاران جلد کتاب درمورد آن نوشته بشود کافی نیست، اما ریشه ای‌ترین و مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران بحث تربیت است، که عامل پویایی و حرکت انسان می‌باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام افق دید انسان را افزایش و با تربیت، جامعه انسانی شاهد تحول عظیمی شد، تصریح کرد: با آمدن اسلام و ظهور پیامبر اکرم (ص) در جزیره العرب از مردم آن جامعه که خونریزی در آن امری طبیعی بود انسان‌هایی تربیت شدند که ایثار و از جان گذشتگی‌ها در راه خدا و اسلام کردند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه تربیت یکی از مهمترین تعالیم اسلام و پیامبر (ص) است، خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی مردم در زمان جنگ تحمیلی و همچنین ایمان و تربیت صحیح و اسلامی جوانان آن سال‌ها شد که مردم با دست خالی و با کمترین امکانات در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت ایران پس از انقلاب به برکت تحول انسانی و تربیت اسلامی است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نه تنها سبب پیشرفت ایران شده بلکه الگوی کشور‌های منطقه و حتی جهان برای پیشرفت و تحول شده است، بیداری اسلامی در منطقه نسیم انقلاب اسلامی ایران بود که در کشور‌های همسایه و منطقه ما وزید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گام اول تربیت و تحول معرفت قرآن و اهل بیت (ع) است، عنوان داشت: تنها طریق رسیدن به خدا و شناخت قرآن و اسلام واقعی اهل بیت هستند و هر راهی به جز اهل بیت برای شناخت قرآن، اسلام و خداوند بیراهه است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: از جنبه اجتماعی تربیت، احساس مسؤولیت، ارتباط با روحانیت، مساجد و بسیج بستر‌های سازنده برای انسان هستند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات