۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۹۴۷۵۶
حجت الاسلام سپهر مطرح کرد؛

انقلاب اسلامی، زمینه ساز ارتباط نزدیک مردم با روحانیت

انقلاب اسلامی، زمینه ساز ارتباط نزدیک مردم با روحانیت
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: انقلاب اسلامی زمینه ساز ارتباط نزدیک مردم با روحانیت و مرجعیت و گسترش آموزه‌های دین در سطح جهان شد.
حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، دبیر ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه خمیرمایه و شکل گیری اساسی انقلاب اسلامی با محوریت آموزه‌های دینی و اسلامی شکل گرفت، افزود: آغازین روز‌های انقلاب اسلامی در محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی سال ۴۱ و ۴۲، تجمعات دینی، سخنرانی روحانیت به ویژه امام راحل، مراجع و علمای مؤثر شکل گرفت و به واقع نهال انقلاب اسلامی با محوریت امام حسین (ع) و آموزه‌های دینی غرس شد.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: با تبیین اهداف امام حسین و ائمه هدی نهال انقلاب اسلامی پر و بال گرفت و به عنوان یک مطالبه اعتقادی و تشکیلاتی برای ملت ایران تبدیل شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه افزون بر محوریت امام حسین (ع)، هدایت و مدیریت مرجعیت و روحانیت، حرف شنوی و همدلی ملت ایران با روحانیت علل پیروزی انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نخستین انقلابی است که با محوریت روحانیت به پیروزی رسید البته در انقلاب مشروطه و سردار جنگل و ملی شدن صنعت نفت نیز روحانیت نقش داشت منتهی تنها انقلاب اسلامی بود که به نتیجه رسید.

حجت الاسلام سپهر ادامه داد: انقلاب اسلامی به مرز ۴۰ سالگی رسیده و از شاخص ها، محورها، آموزه‌ها و سیاست‌های اولیه گفتمان اساسی خود با هدایت روحانیت انحراف پیدا نکرده است ضمن اینکه انقلاب اسلامی به واسطه نقش روحانیت از جغرافیای ایران، پا را فراتر گذاشته و آموزه هایش جهانی شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی، آموزه‌هایی همچون محرم، عاشورا، اربعین، عدالت خواهی، قدس، مطالبه قبله اول مسلمانان، مبارزه با ظلم و طاغوت، احیای حجاب و عفت و پاکدامنی و فرایض الهی و تشکیل قانون اساسی بر محوریت شرع، فقه، دین و قرآن، دموکراسی اسلامی، نقش اساسی مردم در انتخاب رهبر تا شورا‌های روستا را در سطح جهان مطرح کرد.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خوزستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی با محوریت روحانیت و آموزه‌های دینی یکی از معجزات قرن اخیر است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نیز زمینه و تریبون‌های متعددی را برای تبیین آموزه‌ها و آرمان‌های دینی در اختیار روحانیت قرار داد، زمینه ساز ارتباط نزدیک مردم با روحانیت و مرجعیت و گسترش آموزه‌های دین، تشیع و قرآن در سطح جهان برای اسلام و روحانیت شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی توسعه حوزه‌های علمیه را آسان کرد اظهار داشت: اکنون مثل گذشته نیست که رضاخان با کفش وارد بیت و دفتر مرجعیت تشیع وارد شود و حکومت، طلاب را به عنوان سرباز وارد ژاندارمی و ارتش بکند و حجاب از سر زنان بردارد و مجلس روضه خوانی برای سیدالشهدا برگزار نشود.

حجت الاسلام سپهر با تأکید بر اینکه حکومت اسلامی به روحانیت میدان داده و زمینه تبلیغ و ترویج و رشد دین را مهیا کرد، گفت: انقلاب اسلامی آنگونه برای مردم جذبه دارد که بخش عمده‌ای از مردم حتی متمکنان، فرزندان شان را برای تبلیغ دین و پیوستن به جرگه روحانیت برای سربازی امام زمان (عج) در اختیار اسلام و انقلاب اسلامی قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه خدمات روحانیت به انقلاب اسلامی و خدمات انقلاب اسلامی به روحانیت متقابل است، عنوان داشت: انقلاب اسلامی با محوریت مرجعیت و روحانیت و ولایت فقیه هرگز انحرافی از آموزه‌ها و سیاست‌های خود نخواهد داشت و ان شاءالله همراهی ملت با روحانیت تا فرج امام زمان (عج) ادامه دار خواهد بود./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات